Ford Everest Sport 2020 diperkenal di Thai – RM193k

Ford Everest Sport 2020 diperkenal di Thai – RM193k

Ford Everest Sport 2020 telah pun diperkenalkan di Thailand bersama dengan barisan Ranger yang dipertingkatkan, dengan menawarkan varian tunggal 2.0 Turbo 4×2 pada harga 1,399,000 baht (RM193k). Harga ini adalah diskaun dari 1,462,000 baht (RM201k) yang menjadi sebahagian daripada promo pelancaran yang berakhir pada 31 Disember 2019.

Everest Sport ini adalah berasaskan varian Titanium, tetapi ditambah dengan beberapa ciri, termasuklah untuk luarannya dengan gril radiator baharu bersama lampu utama bi-LED dengan lensa projektor bersegi (sama dengan Ranger Wildtrak dan Raptor), kemasan hitam pada bampar hadapan dan belakang, perkataan Everest di bonet, kemasan hitam pada tailgate, rel bumbung dan cermin sisi.

Untuk gaya yang lebih garang, Everest Sport juga dipadankan dengan roda aloi hitam berkilat 20-inci dibaluti tayar 265/50, dan juga pelekat Sport pada pintu dan belakang. Untuk kabin pula, ia menampilkan tema Hydrigraphic baharu, lengkap dengan tempat duduk upholstery kulit dengan jahitan kontras biru. Papan pemuka pula dibaluti kulit dan turut menampilkan jahitan biru.

Untuk penjana kuasa pula, SUV ini dipadankan dengan enjin 2.0 liter turbocharged empat-silinder diesel, yang mampu menghamburkan sehingga 180 PS dan tork 420 Nm. Ia juga digandingkan dengan kotak gear automatik konvensional 10-kelajuan dengan penukaran manual pada tuil gear, yang menyalurkan kuasanya ke roda belakang. Bahagian mekanikalnya tidak perubahan, masih menggunakan ladder frame chassis yang sama, termasuk padanan sistem suspensi dengan double wishbone di hadapan dan larasan multi-link di belakang serta sambungan coilover dan Watts.

Di dalam kabinnya juga menampilkan unit utama skrin sesentuh SYNC 3 lapan-inci (dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto) yang disambungkan ke sembilan speaker, selain didatangkan dengan tempat duduk pemandu lapan-larasan kuasa, tempat duduk barisan kedua boleh dilaras dengan 60:40, dan tempat duduk barisan ketiga yang boleh dilipat dengan 50:50.

Untuk aspek keselamatan, juga tiada perubahan. Seperti Everest Titanium, Everest Sport turut menerima ABS dengan EBD dan bantuan brek, bantuan mendaki, sistem pengurangan risiko pengurangan rollover, tujuh beg udara, pengesan undur dan kamera pandangan belakang. Hanya tiga warna sahaja yang ditawarkan iaitu Arctic White, Absolute Black, dan Aluminium Metallic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required