Ford Ranger Raptor, Focus ST wagon kereta polis UK

Ford Ranger Raptor, Focus ST wagon kereta polis UK

Lain macam citarasa polis di UK. Dalam tambahan terbaru bagi kenderaan rasmi yang digunakan oleh pihak polis, bagi tujuan yang pelbagai, Ford Ranger Raptor dan juga Focus ST wagon turut dipilih untuk digunakan sebagai kereta peronda.

Kedua-dua model kenderaan terbabit kini sedang dicuba di serata UK, dengan pihak polis South Wales menjadi antara yang pertama untuk menerima unit Ranger Raptor mereka. Kemasan dan penampilan unit polis ini sangat menonjol; kedua-duanya merupakan produk daripada bahagian persediaan kenderaan khas Ford sendiri yang berpusat di Essex. Antara kelengkapan wajib ialah siren dan lampu kecemasan yang dapat dilihat dipasang pada unit-unit berkenaan.

Bagaimanapun, dari segi mekanikal, Ranger Raptor dan Focus ST wagon polis ini sama sahaja dengan versi biasa. Trak pikap menggunakan enjin 2.0 liter EcoBlue bi-turbo empat-silinder diesel, dengan janaan 213 PS dan 500 Nm tork. Kotak gear Getrag 10R80 10-kelajuan menjadi padanannya.

Ford Ranger Raptor, Focus ST wagon kereta polis UK

Tidak lupa juga suspensi Fox Racing Shox, tayar all-terrain BF Goodrich 33-inci dan jarak kelegaan tanah yang luas masih dikekalkan. Lain-lain angka untuk kegunaan off-road ialah seperti sudut 32.5 darjah bagi bahagian depannya, dengan sudut laluan dan perlepasan 24 darjah. Kedalaman air yang boleh dilepasi pula ialah 850 mm.

Bagi Focus ST wagon pula, ia menggunakan enjin 2.3 liter EcoBoost twin-scroll turbocas dengan janaan 276 hp pada 5,500 rpm dan 420 Nm dari 3,000 hingga 4,000 rpm. Transmisi manual enam-kelajuan adalah standard, tetapi kotak gear automatik tujuh-kelajuan turut ditawarkan. Pecutan 0-100 km/j adalah dalam masa 5.8 saat bagi versi manual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required