Thai Motor Expo 2019: Nissan GT-R 50th Anniversary Edition – R35 istimewa menyerlah dalam Bayside Blue

Thai Motor Expo 2019: Nissan GT-R 50th Anniversary Edition – R35 istimewa menyerlah dalam <em>Bayside Blue</em>

Tengok foto Nissan GT-R 50th Anniversary Edition yang sedang dipertontonkan di Thai Motor Expo 2019 ni memang bikin meledak jiwa raga. Pembikinan model R35 istimewa ini adalah sempena dengan ulang tahun GT-R yang ke-50 tahun ini, ia pertama kali dipertontonkan di peringkat global di New York International Auto Show yang lalu.

Model edisi istimewa ini ditawarkan dengan tiga skim warna luaran yang mengetengahkan dua-tona, yang masing-masingnya mewakili livery GT-R dari Japan GP Series. Pilihan warna tersebut ialah Pearl White dengan jaluran merah dan Super Silver dengan jaluran putih.

Dan yang paling memukau pandangan sudah pasti gabungan dua-tona warna Bayside (Wangan) Blue yang pernah digunakan pada model R34. Untuk memastikan warna biru terang kelihatan dengan sorotan menarik dan bayang-bayang yang mendalam, satu proses rawatan empat lapisan, dua kali proses haba digunakan. Ini dilengkapi dengan jalur lumba putih, bersama dengan kemasan biru pada jejari roda 20-inci.

Perkataan “50th Anniversary” pula tertera di bahagian belakang menerusi pelekat putih, dan terdapat metal emblem khas diletakkan di bawah perkataan GT-R.

Pada bahagian kabin, GT-R edisi istimewa ini menerima skema warna kelabu gelap dengan serlahan kelabu lebih cerah. Roda stereng, tombol penukar gear tempat duduk pelapik bumbung dan juga pelindung cahaya matahari diberikan serlahan jahitan unik, dan sebahagiannya turut hadir dengan kemasan Alcantara. Plak istimewa “50th Anniversary” dilekatkan di belakang tuil penukar gear.

Walau bagaimana pun, ia masih menggunakan enjin VR38DETT 3.8 liter V6 dengan dua pengecas turbo, menghasilkan 565 hp dan tork maksima 633 Nm. Enjin tersebut digandingkan dengan kotak gear klac-berkembar automatik enam-kelajuan, mengalirkan kuasa ke kesemua roda menerusi sistem AWD Attesa ETS. Enjin VR38DETT ini dipasang di fasiliti Nissan di Tochigi oleh sepasukan jurutera khas, dengan nama mereka tertera pada bahagian tersebut – unit yang anda lihat menerusi foto ini mengabadikan nama jurutera Izumi Shioya.

GALERI: Nissan GT-R 50th Anniversary Edition di Thai Motor Expo 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required