Mazda MX-5 ND terima beberapa peningkatan di Jepun

Mazda MX-5 ND terima beberapa peningkatan di Jepun

Mazda MX-5 telah pun menerima beberapa peningkatan di negara kelahirannya, Jepun – bagi model tahun 2020. Pertama kali dipertontonkan pada tahun ini di Tokyo Motor Show, model yang ditambah baik ini boleh ditempah di sana mulai 5 disember lalu, dan akan memasuki pasaran lain pada masa akan datang.

Salah satu perubahan terbesar ialah ia hadir dengan kemasan warna baharu Polymetal Grey Metallic, yang pertama kali diperkenalkan menerusi Mazda 3. Roadster ini juga menerima sentuhan kemasan baharu Silver Top termasuk warna kelabu untuk bahagian soft top, perumah cermin sisi yang sama warna dengan badan berbanding hitam dan roda aluminium 16-inci dengan kemasan berkilat.

Sebagai alternatif, Mazda turut menyenaraikan aloi aluminium Rays 16-inci sebagai pilihan dengan mengurangkan berat yang tidak sepatutnya sekitar 3 kg. Lain-lain pilihan termasuk brek hadapan Brembo dan sistem bunyi Bose sembilan-pembesar suara.

Mazda MX-5 ND terima beberapa peningkatan di Jepun

Untuk barisan MX-5 yang lain, model hardtop RF kini didatangkan dengan kulit upholstery Nappa dengan warna Burgundy bersama jahitan kelabu cair. Sementara itu, pilihan kulit upholstery Tan dan Hitam juga diberikan, dan pelanggan juga boleh memilih plat ambang pintu keluli tanpa karat.

Dengan penambahan peningkatan ini, semua model turut menerima key fob berwajah baharu (yang turut digunakan oleh Mazda 3), ditambah dengan fungsi pengesan pejalan kaki pada waktu malam untuk sistem Sokongan Brek Bandar Pintar Termaju.

Tiada perubahan di bawah bonetnya, model dengan soft top tetap dipadankan dengan enjin SkyActiv-G 1.5 liter naturally-aspirated dengan kuasa 132 PS dan 152 Nm, sementara versi RF pula dengan unit 2.0 liter (184 PS/205 Nm). Kedua-dua enjin menyalurkan kuasanya ke roda belakang menerusi transmisi automatik atau manual enam-kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required