Honda S2000 edisi ulang tahun ke-20 dan Civic EK9 Type R akan buat penampilan di Tokyo Auto Salon

Honda S2000 edisi ulang tahun ke-20 dan Civic EK9 Type R akan buat penampilan di Tokyo Auto Salon

Bahagian Modulo di Honda telah mengumumkan barsian kenderaan pertama mereka yang akan dibawa ke Tokyo Auto Salon 2020. Ada dua model yang dimaksudkan, yang bakal menjadikan pameran berkenaan lebih menarik – iaitu model S2000 dan model generasi pertama Honda Civid EK9 Type R.

Bagi model roadster S2000, ia bukan sembarangan versi, yang akan ditampilkan ialah S2000 20th Anniversary Prototype, yang menjadi akan mempamerkan peralatan kustom untuk mendapatkan maklum balas daripada pelanggan. Kereta berkenaan diasaskan daripada S2000 AP1, dan menggunakan enjin F20C 2.0 liter NA VTEC empat-silinder yang menghasilkan janaan sehingga 250 PS dan 217.7 Nm.

Walaupun sekali pandang ia hanya kelihatan seperti sebuah model stock dan standard sahaja, kereta ini diberikan bampar aero yang menuruti spesifikasi edisi ulangtahun ke-20. Ini diserikan lagi dengan skirt sisi dan spoiler. Keseluruhan badanya menggunakan warna Grand Prix White, dengan warna hitam untuk bahagian seperti bingkai jendela dan cermin, serta rim Yokohama Advan RZ2 17-inci.

Honda S2000 edisi ulang tahun ke-20 dan Civic EK9 Type R akan buat penampilan di Tokyo Auto Salon

Lain-lain kelengkapan termasuklah kerusi bucket merah serta suspensi yang diperbaharui. Belum diketahui sama ada kelengkapan berkenaan akan ditawarkan kepada pelanggan S2000, tetapi dijangka kebarangkalian untuk itu tetap ada.

Bersama S2000, Honda juga akan mempertontonkan EK9 Civic Type R kustom yang dikenali dengan nama Civic Cyber Night Japan (CNJ) Cruiser 2020. Unit yang dipamerkan ini menjadi terjemahan moden kepada versi aslinya dahulu, dan menampilkan penggunaan kit badan yang lebih ketara, lampu utama besar dan rim 17-inci daripada Insight terbaru.

Selebihnya, kami akan bawakan perincian lanjut berkaitan pameran ini sebaik sahaja ia dibuka pada 10 Januari 2020 nanti. Terus perhatikan ruang ini untuk kemaskini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required