Model Z generasi seterusnya oleh Nissan akan menggunakan kembali konsep rekaan seperti model Z lama. Perkara ini diberitahu oleh satu sumber kepada Autoblog, di mana sumber itu sendiri sudah menyaksikan kereta versi awal kereta tersebut. Bentuk keseluruhannya masih lagi hampir sama seperti Fairlady 370Z – seperti dalam gambar spyshot di bawah – tetapi bahagian lampu dan belakangnya akan diubah.

Bahagian depan Z generasi baru dikatakan mempunyai bukaan udara pada bahagian bawah bampar yang lebih petak dan lampu hadapan yang hampir bulat seperti model 240Z. Lampu belakang pula menyerupai rekaan pada 300ZX tahun 90-an. Satu lagi persamaannya dengan 300ZX adalah ia bakal menggunakan enjin turbo – tapi sekarang lebih kepada untuk menepati tahap emisi dan bukannya prestasi atau kuasa maksimum.

Sumber itu juga memberitahu enjin digunakan adalah unit V6 biturbo 3.0 liter, yang sekarang sudah pun digunakan pada Infiniti Q50 dan Q60 Sport. Sementara enjin tersebut ditawarkan dengan transmisi automatik sembilan kelajuan pada model Infiniti, apabila digunakan pada Z generasi baru ini pula, juga akan terdapat versi manual. Sebenarnya, Nissan pernah memasang padanan enjin V6 3.0 liter biturbo bersama kotak gear manual pada 370Z sebelum ini, tapi ia sekadar untuk pameran waktu acara SEMA pada tahun 2018.

Satu lagi perkara yang diberitahu oleh sumber itu kepada Autoblog adalah model prestasi Nismo turut akan diperkenalkan untuk Z baru ini, dengan kuasa sekitar 500 hp. Bahagian dalam pula akan mengalami perubahan yang lebih jelas, dengan mengenakan rekaan yang lebih moden seperti kereta terbaru pengeluar tersebut dan sistem infotainmen terkini.

Nissan Fairlady 370Z diperkenalkan buat kali pertama pada tahun 2009, dan ini sebenarnya sudah agak lama dan memang sepatutnya diberikan pembaharuan. Walaubagaimanapun, menurut Autoblog, penggemar model ini masih perlu menunggu lagi kerana model baru tidak dirancang untuk pelancaran sehingga satu tahun setengah atau dua tahun lagi.