Perodua Bezza 2020 – tempahan cecah 15,000 unit, 2,000 sudah diserah, tempoh menunggu dua bulan

Perodua Bezza 2020 – tempahan cecah 15,000 unit, 2,000 sudah diserah, tempoh menunggu dua bulan

Hari ini, Perodua telah mendedahkan keseluruhan prestasi jualan syarikat untuk tahun 2019, iaitu sebanyak 240,341 buah kenderaan. Untuk tahun ini pula, sasaran diletakkan pada 240,000 unit dan antara yang dijangka menjadi penyumbang penting adalah Bezza facelift 2020.

Model sedan segmen A ini dilancarkan sekitar dua minggu lalu dan dalam tempoh itu, 15,000 tempahan sudah diterima oleh Perodua. Walaubagaimanapun, daripada jumlah ini, 8,000 adalah tempahan tahun lepas yang ditukar daripada model sebelumnya. Sehingga sekarang, 2,000 unit Bezza 2020 sudah diserahkan kepada pemilik sementara 13,000 lagi sedang dalam proses.

“Kami anggarkan sekarang kami mempunyai 13,000 tempahan yang masih belum dipenuhi secara keseluruhannya dari tahun lepas. Kepada pelanggan yang dihargai, kami memang menyedari perkara ini dan sedang cuba seboleh mungkin untuk memenuhi segala tempahan. Kesabaran anda sangat dihargai dan kami minta maaf atas penantian anda,” kata presiden dan CEO Perodua, Datuk Zainal Abidin Ahmad.

Perodua Bezza 2020 – tempahan cecah 15,000 unit, 2,000 sudah diserah, tempoh menunggu dua bulan

Pada masa ini, tempoh menunggu untuk Bezza boleh mencecah hingga dua bulan, dan antara langkah yang diambil oleh Perodua untuk mengurangkan masa ini dan memenuhi tempahan pelanggan adalah dengan meningkatkan lagi pengeluaran di kilang. Untuk tempoh awal tahun 2020 ini, itu adalah antara fokus utama.

Selain daripada itu, Perodua juga memberitahu pada tahun 2019 jumlah eksport mereka telah meningkat dan Bezza menjadi sedan sub 1.0 liter dengan jualan terbaik di Sri Lanka. Jun tahun lalu juga Perodua telah memasuki pasaran luar negara baru iaitu Seychelles, sebuah negara kepulauan di Lautan Hindi, timur Afrika.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required