Kia Sonet Concept beri gambaran awal untuk model produksi yang akan diperkenalkan tahun ini di India

Kia Sonet Concept beri gambaran awal untuk model produksi yang akan diperkenalkan tahun ini di India

Pameran Auto Expo 2020 yang berlangsung di Delhi India menyaksikan Kia menjadi antara yang terawal mendedahkan sebuah kenderaan baru dipanggil sebagai Sonet Concept. Membawa bentuk sebuah SUV kompak, Kia memberitahu model ini memberi petunjuk awal kepada model produksi yang akan diperkenalkan tahun ini juga.

Direka untuk golongan muda, sosial dan peka kepada teknologi, Sonet menggunakan ciri rekaan yang termasuk gril ‘tiger nose‘, kemasan dalam gril warna hitam, kemasan krom di tengah, lampu DRL LED ‘tiger eyeline‘ dan lampu belakang LED dengan jalur yang bersambung di tengah serta tulisan Kia yang menyala.

Anda juga dapat melihat terdapat jalur kemasan merah pada bahagian bawah bampar, tepi, belakang dan rim. Bahagian dalam tidak ditunjuk, dan unit pameran menggunakan cermin serba gelap, tapi Kia memberitahu kenderaan ini dilengkapi dengan sistem audio premium Bose dan Intelligent Manual Transmission (iMT nama yang digunakan Kia untuk AMT).

Kia Sonet Concept beri gambaran awal untuk model produksi yang akan diperkenalkan tahun ini di India

Meskipun versi produksi kenderaan konsep ini nanti dipanggil sebagai sebuah model global, ukuran panjangnya yang berada bawah 4.0 meter menunjukkan India adalah pasaran utama. Di sana, ia akan bersaing dengan model seperti Hyundai Venue, Vitara Brezza dan Ford Ecosport.

Khabar mengatakan Sonet produksi akan mempunyai pilihan enjin seperti model Venue, yang bermaksud unit termasuk 1.2L NA petrol, 1.0L turbo petrol dan 1.5L turbodiesel. Ia juga dikatakan bakal mendapat suspensi yang lebih sporty, sesuai dengan penampilannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required