Proton X70 CKD 2020 – empat varian, ada warna baru

Proton X70 CKD 2020 nampaknya sudah semakin dekat dengan tarikh pelancaran rasmi. Petunjuknya? Ia mula sampai ke bilik-bilik pameran. Satu contohnya seperti yang dikongsikan oleh laman FB The Ajerul, lengkap dengan beberapa perincian baru yang terpapar, beserta perkara-perkara yang telah diketahui sebelum ini.

Antaranya, akan ada empat varian yang ditawarkan; Standard 2WD, Executive 2WD, Premium 2WD dan Premium 2WD X. Ini sama seperti sebelumnya, tetapi jika diteliti dengan lebih dekat, varian Premium ditawarkan dalam dua tingkat kemasan, termasuk yang paling tinggi Premium X. Beza antara keduanya cuma sunroof sahaja. Dan, ini juga bermaksud, tiada lagi varian dengan sistem pacuan semua roda AWD ditawarkan.

Dari gambar terbaru yang beredar di media sosial ini, agak jelas rekabentuk X70 CKD ini nampak sama sahaja seperti versi CBU. Cuma, ada dua perkara yang boleh diperhatikan. Pertama, penggunaan logo baru Proton menggantikan logo lama, dan kedua ada warna baru yang turut diperkenalkan – nampak macam kelabu-ungu tonanya.

Bahagian tombol gear pun nampak lain. Tapi ini boleh dijangkakan, kerana seperti yang pernah dilaporkan sebelum ini, X70 CKD 2020 dijangka akan menggunakan kotak gear DCT tujuh-kelajuan. Agaknya, sebabkan itu rekaan tombol gear pun turut diperbaharui. Nampak lawa?

Lagi satu perkara baru yang sempat kami perhatikan sebelum ini ketika di Proton Tanjung Malim ialah X70 CKD juga datang dengan ciri power tailgate yang sebelum ini tidak ditawarkan. Jadi daripada maklumat-maklumat yang diketahui setakat ini, nampak jelas arah tuju penawaran X70 CKD 2020 untuk memberikan lebih banyak ciri keselesaan serta kemudahan kepada pengguna. Rasa-rasa menarik ke Proton X70 CKD 2020 ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required