VIDEO: Citroen tayang teaser kenderaan elektrik baharu yang bakal diperkenalkan pada 27 Feb

VIDEO: Citroen tayang <em>teaser</em> kenderaan elektrik baharu yang bakal diperkenalkan pada 27 Feb

Citroen telah menayangkan teaser menerusi dua video berasingan yang memaparkan imbasan kenderaan yang dijangkakan kenderaan elektrik (EV) baharu keluarannya.

Dalam kedua-dua video berkenaan, kenderaan misteri yang muncul di babak akhir, dengan menyatakan akan ada lagi kejutan pada 27 Februari ini, sementara terdapat sedutan babak yang tertulis, “untuk 100 tahun, Citroen telah menghasilkan automobil untuk kegunaan semua. Pada 2020, Citroen akan memperkenalkan keupayaan elektrik untuknya.”

Walau bagaimana pun, tidak banyak informasi mengenai kenderaan itu buat masa ini, namun berdasarkan video berkenaan, dipercayai ia menampilkan penjana kuasa elektrik dengan pakej badan yang bukan konvensional. Berdasarkan apa yang kita boleh lihat, EV berkenaan menampilkan sudut hadapan yang “blocky” dengan gril yang tertutup sepenuhnya, logo Citroen iluminasi dan juga lampu utama bulat.

Ia sememangnya sedikit berbeza dengan barisan kenderaan Citroen yang lain, walau pun imejnya sedikit mengingatkan kita pada model konsep Ami One. Di mana model konsep kompak dua-tempat duduk yang diperkenalkan pada tahun lalu digambarkan sebagai solusi mobiliti urban elektrik dengan jarak pacuan hingga 100 km dan kelajuan maksimum 45 km/j.

Ada perkhabaran mengatakan model EV Citroen ini mungkin boleh menjadi pesaing terdekat dengan smart EQ fortwo, walau bagaimana kena tunggu perincian penuhnya selepas ia diperkenalkan secara rasmi hujung bulan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required