Honda Accord 2020 – tempahan generasi ke-10 dibuka di Malaysia, 1.5L VTEC Turbo, 201 PS dan 260 Nm

Honda Malaysia telah mengumumkan tempahan bagi Honda Accord baharu telah pun dibuka, dijangka pelancarannya bakal berlangsung pada suku pertama ini, Model sedan segmen-D generasi ke-10 ini telah pun diperkenalkan di peringkat ASEAN di Thailand pada Mac 2019, diikuti dengan Indonesia pada Julai 2019, Filipina pada September dan SIngapura serta Vietnam pada Oktober lalu.

Ada perkhabaran, kita bakal menerima hanya satu varian (sama seperti Indonesia), dan ia dijanakan unit 1.5L pengecas turbo. Penjana kuasa 1.5 liter VTEC Turbo adalah sama dengan unit yang dipadankan pada Civic dan CR-V, tetapi menariknya, kuasa dan tork yang dihasilkan lebih tinggi berbanding pada pasaran lain.

Berdasarkan kenyatan akhbar yang mengumumkan tempahan telah dibuka, Accord untuk pasaran tempatan bakal menghamburkan 201 PS dan 260 Nm, iaitu 11 PS dan 17 Nm lebih tinggi berbanding varian Thailand dan Indonesia, yang hanya 190 PS pada 5,500 rpm dan 243 Nm dari 1,500 hingga 5,500 rpm, sama dengan talaan bagi CR-V turbo.

Elemen standard termasuklah lampu utama dan lampu belakang LED, Sistem Bantuan Parkir Pintar dengan Bantuan Brek (belakang), sistem kamera 360° pelbagai-pandangan serta Honda LaneWatch,dan versi Malaysia turut diberikan rim aloi 18-inci.

Seperti model semasa, Accord baharu ini turut dilengkapi dengan ciri keselamatan Honda Sensing, dengan Amaran Ketibaan Lorong (LDW), Sistem Bantuan Kekal Lorong (LKAS), Pengurangan ketibaan Jalan (RDW), Sistem Brek Pengurangan Pelanggaran (CMBS), Amaran Pelanggaran Hadapan (FCW) dan Kawalan Kelajuan Adaptif (ACC) yang bekerjasama dengan Low Speed Follow (LSF).

Accord 2020 ini juga telah menerima penarafamn lima-bintang daripada ASEAN NCAP, dengan model ini didatangkan ciri keselamatan standard termasuk enam beg udara, Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA), ABS, EBD dan Isyarat Berhenti Kecemasan (ESS), Bantuan Mula Mendaki (HSA) dan penderia parkir hadapan/belakang.

GALERI: Honda Accord 2019 spesifikasi Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required