Siri nombor plat UUM – bidaan dibuka hingga 1 Mac

Siri nombor plat UUM – bidaan dibuka hingga 1 Mac

Satu lagi universiti awam, Universiti Utara Malaysia (UUM) telah mengumumkan siri plat nombor khas dan tempahannya sudah dibuka mulai 16 Feb hingga 1 Mac 2020. Bidaan itu melibatkan siri “UUM 1′ hingga “UUM 9999′.

Bidaan untuk nombor biasa bermula dari RM500, sementara nombor popular bermula dari RM1,000 hingga RM2,000. Bagi nombor utama (1-10) pula bermula dari RM30,000. Difahamkan UUM 1 hingga 6 telah pun diambil, jadi tinggal baki empat lagi nombor utama yang tinggal iaitu 7 hingga 10.

UUM merupakan universiti ke-empat yang menawarkan jualan siri nombor plat khas ini. Pada Julai tahun lalu, Universiti Malaysia Terengganu (UMT) berjaya mendapat kebenaran untuk menjual plat “UMT”, dan bulan lalu pula, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) turut mendapat kebenaran yang sama. kesemuanya menawarkan plat dari “1” hingga “9999”.

Siri nombor plat UUM – bidaan dibuka hingga 1 Mac

Klik untuk besarkan

Pada Disember 2019, Menteri Pengangkutan Anthony Loke telah mengumumkan nombor pendaftaran khas tidak lagi akan diberi kepada badan bukan kerajaan (NGO) atau pihak persendirian. Katanya, dasar baharu menetapkan semua nombor pendaftaran khas akan dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan kerajaan sahaja.

Menurut laporan sebelum ini, universiti awam perlu membayar RM500,000 untuk 10,000 pendaftaran, dan perlu menjual nombor plat terbabit dalam tempoh tiga tahun atau ia harus dikembalikan kepada JPJ.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required