VIDEO: Land Rover Defender generasi baru dibelasah dalam filem James Bond 007 No Time To Die

Dengan pelbagai promosi yang ada, rasanya anda pasti sudah tahu filem terbaru James Bond, iaitu yang ke-25 akan keluar di pawagam April ini. Kali ini menggunakan tajuk No Time To Die, seperti biasa ia menampilkan pelbagai aksi kejar mengejar dan hampir kesemuanya menggunakan kenderaan British.

Selain kereta Aston Martin dan motosikal Triumph, satu lagi jenama yang sudah biasa dilihat dalam filem James Bond adalah Land Rover, di mana mereka mengambil peluang ini untuk menunjukkan ketahanan model Defender generasi baru – beberapa model lain juga ada terlibat.

Dalam video yang dikeluarkan sendiri oleh Land Rover, anda boleh menyaksikan sedikit sedutan di sebalik tabir pembikinan filem tersebut di mana Defender generasi baru dibelasah tanpa belas untuk aksi seperti melompat, meredah sungai dan paling teruk, sehingga terbalik dan menyambung semula perjalanan.

VIDEO: Land Rover Defender generasi baru dibelasah dalam filem James Bond 007 No Time To Die

Defender generasi baru diperkenalkan kepada dunia buat pertama kali semasa Frankfurt Motor Show 2019 September tahun lalu dan sama seperti model generasi sebelumnya, ia mempunyai dua bentuk badan iaitu 110 dan 90. Walaubagaimanapun dalam sedutan sebalik tabir penggambaran filem 007 ini, kesemuanya nampak seperti model 110.

Ia menggunakan platform D7x Jaguar Land Rover dengan kerangka monocoque aluminium sepenuhnya yang mempunyai ketegaran torsi 29,000 Nm untuk setiap darjah, atau tiga kali lebih keras dari kerangka ladder frame yang digunakan oleh Defender generasi sebelumnya.

Ketika pelancaran, Defender 110 ditawarkan dengan dua enjin diesel dan dua enjin petrol. Untuk versi diesel, kedua-duanya adalah unit 2.0 liter empat silinder turbo tetapi dalam dua talaan kuasa iaitu 200 PS/430 Nm dan 240 PS/430 Nm. Model petrol pula menggunakan enjin 2.0 liter empat silinder turbo berkuasa 300 PS/400 Nm sementara model paling berkuasa dilengkapi penggerak hibrid ringkas dengan kuasa 400 PS dan tork 550 Nm.

GALERI: Land Rover Defender generasi baru

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required