Peugeot Landtrek akan masuk pasaran Afrika, Amerika Latin penghujung tahun 2020, dua pilihan enjin

Peugeot Landtrek akan masuk pasaran Afrika, Amerika Latin penghujung tahun 2020,  dua pilihan enjin

Peugeot telah memperkenalkan trak pikap Landtrek, yang akan dipasarkan di negara Afrika dan Amerika Latin dalam bentuk chassis cab, single cab dan double cab, dengan pilihan enjin petrol dan diesel. Model ini sebenarnya menggunakan asas daripada Changan Kaicheng F70, yang dilancarkan di China November tahun lepas.

Menurut Peugeot, Landtrek telah melalui ujian lebih dua juta kilometer dalam pelbagai keadaan cuaca dan jenis jalan, sambil menawarkan kapasiti menunda 3.5 tan, kemampuan offroad yang bagus dan mudah dibaik pulih. Ia juga didakwa mempunyai ruang kargo paling besar dalam segmennya, dengan kemampuan membawa barang sehingga 1.2 tan bergantung kepada versi dan dilengkapi dengan lampu LED dan soket 12v.

Dalam bentuk double cab, Landtrek mempunyai panjang 5.33 meter (single cab 5.39 meter), dan menggunakan konsep rekaan jenama itu seperti gril dengan kemasan menegak, logo singa di tengah dan lampu LED menegak.

Peugeot Landtrek akan masuk pasaran Afrika, Amerika Latin penghujung tahun 2020,  dua pilihan enjin

Yang lebih menarik sebenarnya adalah rekaan bahagian dalam, di mana ia seperti mendapat banyak inspirasi daripada sedan 508, dengan kelengkapan seperti roda stereng dua cabang, sistem pendingin hawa dua zon automatik serta sistem infotainmen skrin sesentuh definisi tinggi 10 inci dengan sambungan Apple CarPlay/Android Auto dan hard drive 10 GB.

Untuk tempat duduk hadapan, terdapat dua tetapan yang boleh dipilih, dengan yang pertama, dua tempat duduk seperti biasa dan perehat tangan di tengah, dan satu lagi Multiflex yang bersambung seperti bangku (tiga orang di hadapan) – tempat duduk di tengah juga boleh dilipat.

Pergi pula ke tempat duduk belakang, ia boleh dilipat 60/40 dan apabila dilipat boleh menampung berat barang sehingga 100 kg. Selain itu, dalam ruang kabin juga terdapat ruang simpanan 27 liter. Untuk kelengkapan keselamatan, ia termasuk enam beg udara, ESP, Hill Descent Control, ASR untuk kedua-dua versi 4×2 dan 4×4, Lane Departure Warning, Trailer Swing Control dan dua cagak Isofix di tempat duduk belakang.

Peugeot Landtrek akan masuk pasaran Afrika, Amerika Latin penghujung tahun 2020,  dua pilihan enjin

Landtrek boleh dipilih dengan empat kamera, termasuk yang memaparkan pandangan 360 darjah. Boleh didapati dalam versi pacuan dua roda dan empat roda, Landtrek dikuasakan oleh sama ada enjin diesel 1.9 liter VGT berkuasa 150 hp dan 350 Nm bersama padanan kotak gear manual enam kelajuan Getrag atau enjin petrol 2.4 liter turbo berkuasa 210 hp dan 320 Nm. Unit petrol ini boleh dipadankan dengan kotak gear manual enam kelajuan Getrag atau automatik enam kelajuan Punch dengan mod Sport dan Eco.

Pelanggan juga boleh memilih pelbagai lagi aksesori yang disediakan untuk Landtrek ini termasuk untuk bahagian luar dan dalam. Ia dijangka berada di pasaran pada penghujung tahun 2020 di Amerika Latin dan Afrika sub-Sahara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required