CFMoto 250 SR dilancar di China – 27.5 hp, tork 22 Nm

CFMoto 250 SR dilancar di China – 27.5 hp, tork 22 Nm

Januari tahun lalu, KTNS Holdings Sdn Bhd telah melancarkan model naked 250 NK untuk pasaran Malaysia. Kini, versi fairing penuh bagi model itu, yang dikenali sebagai 250 SR telah pun dilancarkan secara rasmi di negara asalnya iaitu China pada harga 18,150 yuan (RM11,151).

Sekiranya anda nampak motosikal ini seperti menarik, ia sebenarnya direka bersama oleh syarikat terkenal, Kiska Design yang mempunyai kerjasama dengan pelbagai syarikat dalam pelbagai industri termasuklah KTM. Semua lampu 250 SR menggunakan unit LED.

Pada bahagian enjin, ia adalah unit satu silinder DOHC 249.2 cc suntikan bahan api, yang digabungkan bersama transmisi enam kelajuan dengan klac jenis slipper, untuk memberikan kuasa sebanyak 27.5 hp pada 9,750 rpm dan 22 Nm tork pada 7,500 rpm. Kalau dibandingkan dengan model 250 cc jenama lain, Yamaha R25 mempunyai lebih 8 hp manakala Kawasaki Ninja 250 mempunyai 11.5 hp lebih kuasa.

Walaupun kekurangan pada aspek kuasa, 250 SR masih mempunyai kelengkapan canggih lain seperti panel instrumen TFT warna penuh dan dua mod tunggangan. Untuk sistem panel instrumen itu, selain memaparkan informasi penting, ia juga boleh disambungkan kepada telefon pintar.

Kelengkapan lain 250 SR adalah termasuk brek cakera depan dan belakang dengan sistem ABS Continental, fork USD 37 mm di hadapan, monoshock di belakang, rim 17 inci dengan tayar 110/70 di hadapan dan 140/60 di belakang, tangki bahan api 12 liter dan berat keseluruhan 165 kg.

Walaupun baru dilancarkan di China, melalui maklumat yang kami perolehi, CFMoto 250 SR ini sudah pun berada di Malaysia, tetapi masih dalam proses ujian dan mendapatkan kelulusan daripada pihak berkuasa sebelum boleh dijual dalam pasaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required