New York International Autoshow 2020 terpaksa ditunda ke Ogos ini dek penularan wabak COVID-19

<em>New York International Autoshow 2020</em> terpaksa ditunda ke Ogos ini dek penularan wabak COVID-19

Lewat malam tadi, penganjur New York International Autoshow (NYIAS) 2020, telah mengumumkan acara permotoran berprestij tersebut terpaksa ditunda, daripada rancangan asal pada awal April ke tarikh baharu pada Ogos hadapan.

Ini bermakna pengumuman terbaharu ini berlaku kurang 24 jam selepas presiden Greater New York Automobile Dealers Association, Mark Schienberg, yang bertegas mahu meneruskan perancangan asal untuk NYIAS 2020 pada 10-19 April 2020.

Walau bagaimana pun, pihak penganjur terpaksa akur dengan penundaan acara ini setelah menerima nasihat daripada pelbagai pihak yang prihatin dengan keselamatan dan kesihatan para pengunjung dan semua pihak yang terlibat dengan NYIAS 2020.

“Kami terpaksa mengambil langkah ini (menundakan acara) untuk melindungi pengunjung, peserta pameran dan semua yang terlibat daripada jangkitan coronovirus ini,” ujar Schienberg.

Tarikh baharu yang ditetapkan ialah pada 26 dan 27 Ogos untuk pra-tonton bersama pihak media, disusuli dengan pameran dibuka untuk tontonan awam mulai 28 Ogos hingga 6 September 2020, ujar penganjur, seperti mana yang dilaporkan oleh Automotive News Europe.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required