Lamborghini gantung operasi kilang kerana COVID-19

Lamborghini gantung operasi kilang kerana COVID-19

Lamborghini telah menggantung produksinya dalam tempoh dua minggu hingga 25 Mac disebabkan penularan wabak COVID-19 yang turut hebat melanda Itali. Menurut pengeluar supercar tersebut, penggantungan operasi tersebut melibatkan fasilitinya di Bologna, utara Itali.

“Langkah ini diambil sebagai tanggungjawab sosial dan kepekaan terhadap masyarakat kami, dalah situasi yang luar biasa yang sedang kita hadapi sekarang ini,” ujar pengerusi dan CEO Lamborghini Stefano Domenicali. Syarikat ini akan memantau situasi tersebut sebelum kembali meneruskan operasi “tepat pada masanya”, tambah beliau.

Walau bagaimana pun langkah ini kontras dengan keputusan yang diambil oleh pesaingnya, Ferrari yang mengambil keputusan untuk meneruskan produksi di kilangnya di Maranello, Itali, biar pun kerajaan negara berkenaan telah menguatkuasakan perintah berkurung.

Ferrari berkata, biar pun perintah berkurung dikuatkuasakan namun undang-undang tidak melarang untuk rakyatnya terus bekerja biarpun COVID-19 makin menjejaskan negara tersebut. Ferrari mendakwa semua langkah yang sepatutnya telah diambil untuk para pekerjanya mampu bekerja “dalam kondisi yang terbaik”, ini termasuk dengan rantaian bekalan.

“Rantaian bekalan kami masih ada dan kami memantau bekalan dengan teliti. Kami tidak melihat sebarang masalah jangka pendek. Ia membantu kami tidak menjual berdasarkan ketersediaan tetapi mengikut tempahan yang telah kami terima. Ini membantu kami menguruskan pengeluaran masa depan,” ujar ketua komersil Ferrari Enrico Galliera, menurut laporan Autocar.

Ferrari juga memastikan bahawa pihaknya tetap meneruskan perbincangan dengan pihak berkuasa dan bersedia untuk menyesuaikan langkah-langkah keselamatan apabila keadaan berubah kelak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required