Volkswagen Amarok generasi kedua mula ditunjuk

Volkswagen Amarok generasi kedua mula ditunjuk

Dalam perjumpaan untuk taklimat media baru-baru ini, Volkswagen mendedahkan lakaran rekaan bagi model Amarok generasi kedua yang dijangka memasuki pasaran pada 2022. Trak pikap baru itu merupakan usaha sama antara Volkswagen Commercial Vehicle dan Ford, yang terjalin sejak 2019.

Disebabkan itu, Amarok baru ini nanti akan punyai banyak persamaan dengan Ranger generasi seterusnya, walaupun model Ford berkenaan belum lagi ditunjuk. Bila dan di mana model ini akan dipasang juga masih belum diumumkan.

Berdasarkan lakaran digital yang didedahkan, Amarok baru itu nanti bakal menampilkan rekaan yang lebih sasa berbanding model lamanya. Bagaimanapun, rekaan sebenar nanti kemungkinan akan lebih bertenang dan ringkas dan tidak terlalu gagah berbanding lakaran yang biasanya di lebih-lebihkan.

Daripada apa yang dapat dilihat, bahagian grilnya kini bersambung dengan bahagian lampu utama, rekaan bonet yang mengelembung, tayar off-road besar dan sistem gantungan yang juga nampak besar. Versi sebenar nanti bagaimanpun dirasakan tidak akan tampil sepenuhnya seperti ini. Hasil kerjasama Volkswagen-Ford ini, dijangka Ford Transit Connect juga akan diperkenalkan dengan meminjam asas daripada Caddy 2020.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required