Polis Terengganu tangguh sistem penggiliran ikut nombor pendaftaran kenderaan sepanjang PKP

Polis Terengganu tangguh sistem penggiliran ikut nombor pendaftaran kenderaan sepanjang PKP

Polis Terengganu yang baru ingin melaksanakan kaedah khas bagi mengehadkan pergerakan kenderaan sepanjang fasa kedua Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan menguatkuasakan sistem penggiliran berasaskan nombor pendaftaran kenderaan mulai esok untuk pergerakan trafik di negeri berkenaan, dimaklumkan terpaksa menangguhkannya.

Menerusi kenyataan yang disiarkan menerusi Facebook rasminya, ia dikatakan terpaksa ditangguhkan untuk kajian yang lebih terperinci. Walau bagaimana pun tiada butiran mahupun maklumat lanjut mengenainya.

Tengahari tadi, melalui laman media sosial yang sama, polis Terengganu meminta orang ramai supaya menyemak angka terakhir nombor pendaftaran kenderaan mereka sama ada nombor ganjil atau nombor genap sebelum keluar rumah.

Di mana pada 1 April 2020, hanya kenderaan persendirian dengan angka nombor ganjil sahaja dibenarkan untuk bergerak bagi sebarang urusan, manakala yang bernombor genap akan dibenarkan bergerak keesokan harinya dan ia akan berlangsung secara bergilir-gilir.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required