Proton serah 50 unit X70 kepada KKM untuk perangi Covid-19; bantu keperluan logistik petugas kesihatan

Proton serah 50 unit X70 kepada KKM untuk perangi Covid-19; bantu keperluan logistik petugas kesihatan

Proton telah mengumumkan bahawa mereka telahpun menyerahkan sejumlah 50 unit SUV X70 kepada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bagi digunakan oleh petugas-petugas kementerian berkenaan untuk memerangi penularan wabak Covid-19 yang sedang melanda negara.

Menurut Proton lagi, kenderaan-kenderaan yang dibekalkan oleh mereka ini akan digunakan oleh KKM bagi memberikan sokongan logistik; antaranya akan membawa petugas kesihatan pergi dan balik kerja, serta menghantar petugas kesihatan ke mana-mana lokasi ‘hot spot’ dalam negara yang memerlukan perhatian segera.

Proton adalah antara syarikat tempatan yang memberikan bantuan kepada kerajaan bagi memerangi pandemic Covid-19 ini. Sebelum ini berberapa syarikat swasta lain telah menyerahkan bantuan berbentuk wang tunai kepada kerajaan menerusi dana Tabung Covid-19 yang telah diwujudkan.

Kerajaan juga telah mengumumkan bahawa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kini telah masuk ke fasa kedua, dan ianya akan dijalankan dengan penguatkuasaan yang lebih tegas bermula 1 April ini. Sedang barisan hadapan kita berperang dengan musuh yang sangat halus ini, mainkan peranan anda sebagai warganegara yang bertanggungjawab dengan duduk di rumah dan tidak sewenang-wenangnya keluar bagi mempercepatkan proses penghentian rantaian jangkitan wabak Covid-19 ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required