443,160 kenderaan diperiksa pada PKP hari ke-20; jumlah tangkapan masih tinggi – Ismail Sabri

443,160 kenderaan diperiksa pada PKP hari ke-20; jumlah tangkapan masih tinggi – Ismail Sabri

Bagi tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) semalam, sebanyak 763 sekatan jalan raya telah dilakukan di seluruh negara oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) bersama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dengan sejumlah 443,160 buah kenderaan telah diperiksa.

Menurut Menteri Kanan (Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, polis juga telah menahan 403 individu di sekatan jalan raya dan rondaan PDRM kerana melanggar PKP. Walau bagaimanapun jumlah ditangkap semalam menurun berbanding 554 tangkapan pada hari sebelumnya.

“Berbanding kelmarin, kadar tangkapan ini menurun kepada 26%, namun, jumlah tangkapan 403 individu ini masih tinggi berbanding sebelum ini. Daripada jumlah yang ditahan itu, mereka yang direman adalah 347 individu dan 56 individu dijamin,” katanya seperti yang dilaporkan oleh Harian Metro.

Tambahnya, jumlah tangkapan kumulatif ingkar PKP dari 18 Mac sehingga semalam adalah sebanyak 6,451 individu.

Dalam masa yang sama, beliau turut memaklumkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan mengeluarkan Prosedur Operasi Standard (SOP) baharu mengikut zon-zon kawasan Khamis ini berhubung langkah kerajaan selepas berakhirnya PKP.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required