PKP: Perkhidmatan LRT, MRT dan KL Monorail diawalkan sejam untuk operasi waktu petang

PKP: Perkhidmatan LRT, MRT dan KL Monorail diawalkan sejam untuk operasi waktu petang

Rapid Rail Sdn Bhd selaku pengendali perkhidmatan LRT, MRT dan KL Monorail telah mengumumkan perubahan waktu operasi petang perkhidmatan rel di bawah kendaliannya sepanjang bulan Ramadan tahun ini.

Perubahan ini melibatkan waktu operasi petang sistem rel Rapid KL yang akan beroperasi sejam lebih awal dari biasa iaitu mulai jam 4 petang sehingga 10 malam sahaja sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang telah dilanjutkan sehingga 12 Mei 2020.

Frekuensi kekerapan pula adalah setiap 10 minit ketika waktu puncak dan setiap 30 minit selepas waktu puncak. Walau bagaimanapun, waktu operasi pagi sistem rel Rapid KL akan beroperasi seperti biasa sepanjang tempoh PKP iaitu dari jam 6 pagi hingga 10 pagi sahaja, dengan kekerapan setiap 10 minit ketika waktu puncak dan setiap 30 minit selepas waktu puncak.

Klik untuk besarkan

Manakala perkhidmatan bas kendalian Rapid Bus juga akan mengikut jadual perkhidmatan yang sama. Perubahan waktu operasi petang ini adalah untuk memudahkan perjalanan pulang penggunanya yang beragama Islam bagi berbuka puasa.

Orang awam juga diingatkan agar sentiasa mematuhi PKP termasuk menjaga jarak sosial yang telah ditetapkan ketika menggunakan pengangkutan awam serta merancang perjalanan mereka semasa perubahan waktu operasi petang ini.

Untuk maklumat lanjut berkenaan perkhidmatan rel Rapid KL, bolehlah melayari laman media sosial Rapid KL atau menghubungi talian bantuan di 03-7885 2585.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required