Subaru Malaysia buka semula pusat servis terpilih

Subaru Malaysia buka semula pusat servis terpilih

TC Subaru Sdn Bhd, selaku pengedar eksklusif kenderaan Subaru di Malaysia telah pun menerima kebenaran daripada Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) untuk membuka semula operasi pusat servis terpilih dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilanjutkan sehingga 12 Mei ini.

Pusat servis TC Subaru terpilih itu memulakan kembali operasinya hari ini, 27 April 2020, melibatkan perkhidmatan penyelenggaraan, membaikpulih berskala kecil dan membaiki kenderaan. Ia melibatkan pusat servis Motor Image (MI) Petaling Jaya, MI Cheras, MI Bukit Mertajam, MI Georgetown, Subaru Setapak (Karrus Automotive Sdn Bhd) dan Subaru Putrajaya (SS Auto Venture).

Cawangan lain yang turut terlibat termasuklah Subaru Bayan Lepas (Gembira Auto), Subaru Butterworth (Gembira Auto), Subaru Alor Setar (Gem Utara), Subaru Sungai Petani (Gem Utara), Subaru Muar (AJ Premium Motors), Subaru Kluang (AJ Premium Motors), Subaru Cheng (AJ Premium Motors), Subaru Old Klang Road (AAW Nexus) dan Subaru Sungai Besi (AAW Nexus).

Menurut TC Subaru, pelanggan yang hendak mendapatkan perkhidmatan sedemikian perlu menghubungi pusat servis berhampiran untuk membuat temujanji sebelum menghantar kereta masing-masing untuk diselenggara atau dibaiki.

Bagi pelanggan yang berhadapan dengan kecemasan seperti kereta mengalami kerosakan atau kemalangan, bolehlah menghubungi Subaru Careline di talian 1-800-22-9898 atau 012-536-0080. TC Subaru turut memaklumkan, waranti kenderaan yang tamat sewaktu dalam tempoh PKP, akan dilanjutkan sehingga 60 hari atau 1,000 km (mana-mana yang tiba terlebih dahulu) sejurus selepas PKP tamat.

Bagi pelanggan yang datang ke pusat servis terpilih ini juga akan disaring suhu badan terlebih dahulu sebelum memasuki premis, selain perlu memakai penutup hidung dan mulut serta menggunakan hand sanitiser. Malah setiap premis juga akan membersihkan semua kawasan dengan pembasmi kuman bagi mengelakkan penularan COVID-19.

Dalam tempoh PKP ini juga, TC Subaru telah melancarkan kempen tempahan secara dalam talian bagi pelanggan yang berminat untuk membeli model Forester atau XV baharu. Bagi sesiapa yang berminat, bolehlah mengisi borang secara dalam talian yang disediakan di laman web Subaru Malaysia dan dikenakan yuran tempahan sebanyak RM188.

Selepas itu, kod tempahan unik akan dihantar kepada pelanggan menerusi e-mel. Kemudian, penasihat jualan akan menghubungi pelanggan terbabit dalam tempoh lima hari bekerja untuk memuktamadkan tempahan dan beberapa langkah seterusnya (pandu uji, melihat kereta terbabit dan pemohonan pinjaman bank) akan dilakukan selepas PKP berakhir.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required