Mazda MX-5 R-Sport dilancarkan di UK – 150 unit

Mazda MX-5 R-Sport dilancarkan di UK – 150 unit

Mazda telah memperkenalkan model edisi istimewa MX-5 R-Sport di United Kingdom, yang hanya dihasilkan dalam jumlah terhad iaitu 150 unit sahaja. Berharga pada 27,700 pound (RM150,125), model edisi terhad ini kini sudah boleh ditempah menerusi dalam talian dan didatangkan dengan beberapa sentuhan yang unik untuk membuatkan ia lebih menyerlah daripada model biasa MX-5.

Ini termasuklah kemasan warna badan Polymetal Grey metalik, dan juga bumbung fabrik kelabu. Model dua tempat duduk ini juga didatangkan dengan aloi RAYS gunmetal 16-inci dengan kontras hitam pada cermin sisi, sementara bahagian dalam pula dihiasi kulit Nappa burgundy dengan jahitan tona perak.

R-Sport berasaskan varian Sport bagi model MX-5 2020 dan dijanakan oleh SkyActiv-G 1.5 liter empat-silinder dengan kuasa 132 PS dan tork 152 Nm, yang pacuannya disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi manual enam-kelajuan.

Mazda MX-5 R-Sport dilancarkan di UK – 150 unit

Lain-lain kelengkapan standard masih sama, termasuk kawalan suhu, pemanas tempat duduk, sistem infotainmen MZD Connect 7-inci, sokongan Apple CarPlay dan Android Auto serta kawalan kelajuan.

“Saya berbesar hati kerana kami dapat menawarkan model eksklusif MX-5 ini kepada para pelanggan. Dengan menyertai model Convertible dan RF dalam barisan MX-5, kini sudah ada pilihan yang hebat dalam barisan Mazda MX-5 2020 yang telah dikemaskini, yang bermaksud sesiapa yang mahu mengemudi roadster yang bergaya, ini yang diperlukan,” ujar Jeremy Thomson, pengarah urusan Mazda Motors UK.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required