Toyota hasilkan 40,000 unit pelindung muka dalam tempoh sebulan sebagai usaha menangani COVID-19

Toyota hasilkan 40,000 unit pelindung muka dalam tempoh sebulan sebagai usaha menangani COVID-19

Toyota Motor Corporation (Toyota) dengan beberapa anak syarikat di bawah Toyota Group bekerjasama menghasilkan pelindung muka perubatan di Jepun, dengan meningkatkan kapasiti produksi daripada 600 unit seminggu, kini mencecah 2,000 unit sehari atau pun mencapai 40,000 unit sebulan. Jumlah ini mampu dipertingkatkan sehingga 70,000 unit dalam tempoh sebulan, menurut syarikat berkenaan.

Syarikat di bawah Toyota Group yang menghasilkan pelindung muka perubatan termasuklah Toyota Motor East Japan, Toyoda Gosei, Daihatsu dan Hino, dengan Daihatsu dan Hino telah pun menyediakan pelindung muka kepada fasiliti perubatan di kawasan berdekatan mereka. Sebagai tambahan, Toyota Industries Corporation telah merancang untuk mengeluarkan sejumlah 10,000 unit pelindung muka bermula 29 April ini, sementara Toyoda Auto Body akan memulakan produksi mulai pertengahan Mei ini.

Toyota hasilkan 40,000 unit pelindung muka dalam tempoh sebulan sebagai usaha menangani COVID-19

Pengeluaran pelindung muka perubatan dari Toyota Motor Corporation dihasilkan di kilang Teiho dan Motomacho, sementara yang dari Toyota Industries dan Toyota Motor East Japan pula masing-masing akan dikeluarkan di kilang Kyowa dan Miyagi. Kilang Kyowa akan menghasilkan sekitar 500 unit sehari, sementara kilang Miyagi Ohira pula bakal mengeluarkan sejumlah 600 pelindung muka sehari.

Peningkatan kadar produksi bagi pelindungi muka perubatan ini adalah susulan inisiatif syarikat gergasi Jepun dalam usaha untuk membantu pengeluar peralatan perubatan dengan menggunakan Toyota Production System (TPS) bagi meningkatkan produktiviti. Toyota juga telah memanfaatkan rantaian bekalannya untuk barang-barang keperluan lain termasuk topeng muka, peralatan pelindung diri, termometer dan lain-lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required