Proton hantar kumpulan pertama bagi 60,000 unit pelindung muka untuk barisan hadapan perubatan

Proton hantar kumpulan pertama bagi 60,000 unit pelindung muka untuk barisan hadapan perubatan

Proton telah pun selesai menghantar kumpulan pertama bagi 60,000 unit pelindung muka kepada barisan petugas hadapan perubatan. Pelindung muka berkenaan dihasilkan di kilangnya di Shah Alam, berjaya disiapkan sebelum tarikh yang dijadualkan. Pengeluar kereta nasional ini memulakan pembuatan dan penghantaran bagi pelindung muka ini pada 16 April 2020, dan pada mulanya disasarkan ia mengambil masa selama 20 hari untuk disiapkan.

“Proton mengucapkan terima kasih kepada kakitangan kami yang secara sukarela bekerja menghasilkan pelindung muka ini dan ia berjaya disiapkan sebelum waktu yang dijadualkan,” ujar Datuk Radzaif Mohamed, timbalan ketua pegawai eksekutif Proton.

Tambahnya lagi, “Kami juga ingin merakamkan ucapan terima kasih buat Pos Logistic Berhad kerana melakukan tugas penghantaran dengan cemerlang dan juga buat Hicom-Teck See Manufacturing yang menyumbang material untuk menghasilkan pelindung muka ini. Pada jam 4 petang 28 April lalu, penghantaran telah dibuat ke 46 hospitan di Kelantan, Terengganu, Pahang, Selangor, Kuala Lumpur, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor.”

Proton hantar kumpulan pertama bagi 60,000 unit pelindung muka untuk barisan hadapan perubatan

Sementara kumpulan pertama pelindung muka adalah untuk kegunaan barisan hadapan petugas perubatan, Proton telah mengambil keputusan untuk terus menghasilkan kumpulan kedua bagi peralatan berkenaan untuk kegunaan pasukan barisan hadapan lain yang turut bertungkus lumus menangani COVID-19, ini termasuk untuk Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta beberapa industri perkhidmatan lain. Usaha tersebut juga bakal disertai oleh syarikat induk Proton, DRB-Hicom.

“Untuk fasa kedua ini, kami akan menghasilkan 60,000 unit lagi pelindung muka dan penghantaran akan diutamakan buat pasukan PDRM dan ATM yang melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Produksi bakal dimulakan pada 4 Mei ini dan dijangka akan selesai pada 9 Mei,” ujar Radzaif.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required