Kumpulan Naza sambung operasi perniagaan hari ini – termasuk Kia, Peugeot, Citroen, DS dan PJ Automall

Kumpulan Naza sambung operasi perniagaan hari ini – termasuk Kia, Peugeot, Citroen, DS dan PJ Automall

Kumpulan Naza telah mengumumkan beberapa jenama automotif di bawah seliaan syarikat itu telah menyambung semula operasi bermula hari ini. Antara anak syarikat yang sudah memulakan perniagaan ialah seperti Naza Italia, NZ Wheels, Naza Kia Malaysia, Nasim, Naza Euro Motors dan Naza Motor Trading.

Menurut Naza lagi, selari dengan prosedur operasi standard (SOP) yang dikenakan bagi kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), langkah-langkah keselamatan dan kesihatan yang ketat akan dipatuhi di semua premis berasingan jenama-jenama yang terlibat. Ini termasuk langkah pembasmian kuman serta penjarakkan sosial dalam kalangan pekerja dan juga pelanggan.

Pengedar Mercedes-Benz, NZ Wheels beroperasi khusus mengikut tempahan sahaja di Klang Autohaus, pusat servis KL serta Johor Bahru Autohaus. Pelanggan yang berhasrat untuk berkunjung perlu menghubungi cawangan terlibat terlebih dahulu untuk membuat temujanji.

Sementara itu, Naza Kia Malaysia telah memulakan operasi penuh di cawangan-cawangan rasminya secara berperingkat. Program Kia Promise, yang melanjutkan perlindungan kenderaan Kia yang tempoh jaminan asalnya berakhir sepanjang PKP antara 1 hingga 30 April 2020 diteruskan sehingga 30 Jun bagi kenderaan yang layak.

Kumpulan Naza sambung operasi perniagaan hari ini – termasuk Kia, Peugeot, Citroen, DS dan PJ Automall

Semua jaminan sedia ada akan kekal sah walaupun penyelenggaraan tidak dilakukan sepanjang tempoh PKP. Pelanggan akan diberikan tambahan tempoh ehsan selama dua blan atau 2,000 km terhadap jadual servis enam bulan atau 10,000 km untuk menghantar kenderaan mereka bagi tujuan servis selepas PKP berakhir nanti.

Bagi Nasim (Peugeot) dan Naza Euro Motors (Citroen dan DS Malaysia) telah memulakan operasi pusat servisnya, dan pelanggan dikehendaki menghubungi terlebih dahulu untuk membuat temujanji sebelum datang ke premis.

Semua jaminan bagi tiga jenama berkenaan juga akan dikekalkan sekiranya penyelenggaraan telah melepasi tahap sepatutnya disebabkan PKP. Pelanggan boleh menghubungi talian khidmat pelanggan 1800-88-6262, atau melalui emel [email protected] serta Facebook @peugeotmalaysia. Bagi Naza Motor Trading pula, operasi perniagaannya bermula seperti biasa dari jam 9 pagi hingga 6 petang di Naza Automall PJ.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required