Proton akan tawar penuras udara kabin N95 untuk X70

Proton akan tawar penuras udara kabin N95 untuk X70

Februari lalu, Geely telah menawarkan pelanggannya dengan penuras udara kabin untuk sistem pendingin hawa yang ditingkat taraf yang memberikan udara segar dengan kualiti sama seperti ditapis dengan topeng muka yang dikelaskan sebagai N95 untuk model-modelnya di China. Nampaknya Proton juga akan menawarkan produk yang sama tidak lama lagi khas untuk SUV X70.

Ini diumumkan oleh Proton dalam laman sesawang rasmi mereka, di mana penuras udara yang ditingkat taraf itu boleh digunakan pada X70 sama ada dalam versi CBU China dan juga CKD Malaysia. Geely mendakwa, penuras udara baharu ini dihasilkan dari bahan karbon aktif, fabrik bukan tenunan, bahan-bahan komposit pelbagai lapisan dan lain-lain. Ia mampu untuk menapis partikel sehalus 0.3µm bagi mengelakkan ia tersebar ke dalam kabin kereta menerusi sistem pendingin hawa.

Proton akan tawar penuras udara kabin N95 untuk X70

Jenama tersebut turut menyebut bahawa laporan dari pakar perubatan mendedahkan bahawa titisan yang diserap oleh virus Covid-19 yang kini melanda dunia biasanya adalah lebih besar dari 0.74µm, jadi penapis ini mampu untuk menapis penyebaran virus berkenaan secara efektif, dan kadar kebarangkalian untuk berjaya adalah setinggi 98%, manakala kadar pemintasan zarah halus (PM2.5) di udara adalah setinggi 99.9%.

Selain dari untuk mengelakkan penularan virus Covid-19 ini, Geely turut mendakwa bahawa penapis juga dapat mengasingkan zarah-zarah lain di udara, termasuk bau, debu, dan lain-lain yang boleh menyebabkan alahan. Berapa harga yang perlu dibayar oleh pemilik Proton X70 untuk mendapatkan penuras udara yang ditingkat taraf ini? Perincian penuh masih belum didedahkan oleh Proton, dan ia mungkin akan diumumkan ketika pelancarannya nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required