CFMoto 1250J 2020 jadi motosikal polis trafik di China

CFMoto 1250J 2020 jadi motosikal polis trafik di China

CFMoto mungkin jenama yang agak baru di Malaysia, yang mula masuk ke pasaran ini pada 2019. Di China, syarikat ini agak dikenali, terutama sebagai pengeluar motosikal berkuasa besar. Dan, baru-baru ini ada satu model dilancarkan senyap-senyap, CFMoto 1250J 2020 yang direka untuk kegunaan polis trafik di sana.

Dengan penampilan yang mirip kepada model BMW K1600LT, CFMoto 1250J dilengkapi enjin LC8 V-twin dari KTM. Ini tidak menghairankan, kerana CFMoto memang ada mengeluarkan rekaan untuk KTM bagi pasaran di China sebelum ini – sebuah kerjasama yang telah berlangsung antara kedua jenama untuk pasaran di sana.

Bagi model ini, unit enjin yang digunakan berkapasiti 1,278.8 cc, menghasilkan sebanyak 140 hp pada 8,500 rpm dan 120 Nm tork pada 7,000 rpm dengan gandingan kotak gear enam-kelajuan.

CFMoto 1250J 2020 jadi motosikal polis trafik di China

Untuk paparan, skrin LCD 12.3-inci digunakan; ini saiz yang agak besar untuk digunakan pada motosikal. Capaian telefon pintar adalah standard, termasuk Bluetooth dan sistem tunjuk arah, serta empat mod tunggangan.

Belum dipastikan sama ada model ini lengkap dengan ciri ABS atau tidak. Tetapi, berdasarkan perkembangan semasa serta penawaran teknologi yang ada dan juga tujuan penggunaan model terbabit, ciri keselamatan maju tentunya dipasangkan sekali. CFMoto 1250J telah diserahkan kepada pihak berkuasa di China untuk tujuan ujian dan latihan. Model yang sama juga dijangka akan turut dijual di dalam pasaran massa selepas ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required