Ferrari 812 GTS tiba di M’sia – harga dari RM1.54 juta

Ferrari 812 GTS tiba di M’sia – harga dari RM1.54 juta

Ferrari 812 GTS tampil buat pertama kali di ASEAN apabila Naza Italia membawanya untuk pameran di Malaysia bersama F8 Spider. Harga untuk 812 GTS ini adalah RM1,538,000 (tidak termasuk aksesori, duti, cukai dan insurans), dan diberikan bersama program penyelenggaraan berkala percuma selama tujuh tahun.

Unit yang dibawa untuk pameran ini akan berada di Naza Italia Ferrari City, Platinum Park, Kuala Lumpur hingga 31 Mei 2020 dan kemudiannya akan dibawa pula ke Singapura. Memandangkan sekarang kita masih berada dalam waktu PKP, hanya jumlah pengunjung yang terhad dibenarkan, bersama prosedur operasi tertentu.

Model 812 GTS sebenarnya adalah versi bumbung boleh buka bagi 812 Superfast, dan ia menggunakan enjin 6.5 liter V12 NA sama, yang mampu menghasilkan kuasa 789 hp pada 8,500 rpm dan 718 Nm tork pada 7,000 rpm. Jumlah ini adalah lebih tinggi berbanding enjin 6.3 liter V12 pada F12tdf (770 hp dan 705 Nm).

Enjin ini dipadankan bersama kotak gear klac berkembar tujuh kelajuan F1 DCT yang menawarkan waktu penukaran gear lebih pantas, pecutan 0-100 km/j dalam masa bawah tiga saat dan laju maksimum 340 km/j. Sama seperti F8 Spider, masa pecutan 0-200 km/j bagi GTS adalah lambat 0.4 saat berbanding versi coupe kerana ia mempunyai berat bumbung tambahan 75 kg.

Rekaan asas GTS ini adalah sama dengan Superfast, kecuali bahagian atas, belakang. Bumbung tersebut boleh dibuka dan ditutup dalam masa 14 saat, pada kelajuan sehingga 45 km/j. Cermin belakang juga boleh diturun dan dinaikkan, tidak kira waktu bumbung dibuka atau ditutup.

Semua alat bantuan kawalan sama seperti 812 Superfast diberikan pada GTS, termasuk stereng kuasa elektrik, Side Slip Angle Control 5.0 (SSC 5.0), E-Diff 3, F1-Trac, SCM-E, ESP 9.1 Premium dan sistem four-wheel steering Virtual Short Wheelbase (PCV).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Yap Wai Lap on May 18, 2020 at 12:38 pm

    Nampak macam Toyota Supra. Tapi takdo orang cakap pape, tapi bila keta orang putih, semua datang kecam. Same goes to facelift 5 series. Semua kecam belakang dia macam honda. dafuq

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required