GALERI: Mercedes-AMG A 35 4Matic W177 di Malaysia

GALERI: Mercedes-AMG A 35 4Matic W177 di Malaysia

Ini sebuah lagi model yang baru saja diperkenalkan oleh Mercedes-Benz untuk pasaran Malaysia, Mercedes-AMG A35 4Matic hatchback sebagai tambahan kepada model sedannya yang sudah pun masuk ke pasaran sini tahun lalu.

Untuk Malaysia, A35 ini ditawarkan dalam versi Edition 1, dilengkapi dengan pakej AMG Aerodynamics, AMG Night Package serta rim AMG 19 inci. Harga jualan Mercedes-AMG A35 4Matic Edition 1 ini adalah RM379,888 tidak termasuk insurans.

Enjin yang digunakan pada model hatchback ini adalah sama dengan versi sedan, iaitu unit petrol empat-silinder turbo 2.0 liter M260, yang mampu menghasilkan kuasa 306 hp pada 5,800 rpm dan 400 Nm tork dari 3,000 hingga 4,000 rpm.

GALERI: Mercedes-AMG A 35 4Matic W177 di Malaysia

Transmisi pula adalah unit AMG Speedshift 7G tujuh-kelajuan yang digabungkan dengan sistem pacuan semua roda AMG Performance 4Matic yang mampu menghantar 50% tork ke roda belakang melalui klac multi-plat elektro-mekanikal. Dengan fungsi Race Start, A 35 hatchback boleh memecut dari 0-100 km/j dalam masa 4.7 saat (0.1 saat lebih pantas daripada versi sedan).

Berikut merupakan galeri terperinci model ini. Untuk perincian lanjut tentang spesifikasi dan penawaran lainnya, boleh rujuk laporan pelancarannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required