Kawasaki EV Endeavor dipasang dengan gear undur, dua pengecas termasuk jenis pantas Chademo

Kawasaki EV Endeavor dipasang dengan gear undur, dua pengecas termasuk jenis pantas Chademo

Seperti yang sudah diketahui ramai, Kawasaki kini sedang giat membangunkan sebuah motosikal elektrik yang dipanggil sebagai EV Endeavor. Walaubagaimanapun, setakat ini masih tidak diberitahu sama ada ia akan menjadi satu model yang diperkenalkan kepada pasaran ataupun sekadar satu platform pembangunan.

Sedikit demi sedikit teknologi yang berada pada motosikal ini didedahkan kepada orang ramai, dan dalam siri video terbarunya, motosikal elektrik ditunjuk mempunyai gear undur untuk memudahkan pengguna dan juga dua jenis soket pengecas termasuk Chademo (satu lagi tidak diberitahu).

Untuk gear undur itu, apa yang boleh dilihat, penunggang menukar mod pergerakan motosikal dan kemudiannya menekan butang untuk menghasilkan kuasa tarikan perlahan ke belakang. Untuk motosikal yang tidak terlalu besar dengan saiz seperti Ninja 250 sistem ini dirasakan tidak perlu tapi Kawasaki mungkin sekadar menunjukkan mereka boleh menggunakan teknologi tersebut.

Chademo pula adalah salah satu penyedia ekosistem pengecas pantas kenderaan elektrik yang mempunyai lebih 32,300 tempat pengecas di seluruh dunia. Melalui laman web mereka, pengecas Chademo paling banyak berada di Eropah, diikuti Jepun, Asia, Amerika dan lain-lain.

Setakat ini, antara teknologi lain yang telah ditunjukkan oleh Kawasaki pada EV Endeavor ini adalah termasuk tuil di sebelah kiri untuk brek yang disambungkan kepada sistem penjanaan semula kuasa, unit kuasa generasi seterusnya yang datang dengan supercharger serta penukaran gear seperti motosikal biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required