Bidaan nombor pendaftaran SYG cecah RM3.4 juta dalam masa 5 hari, akan datang siri VEV – JPJ

Bidaan nombor pendaftaran SYG cecah RM3.4 juta dalam masa 5 hari, akan datang siri VEV – JPJ

Seperti yang dijangka, nombor pendaftaran SYG mendapat sambutan yang menggalakkan sejurus ia boleh dibida menerusi sistem JPJeVid dalam tempoh 10-15 Jun 2020. Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berjaya memperoleh sebanyak RM3.4 juta hasil bidaan yang dibuka selama lima hari itu. Secara tidak langsung, siri ini telah mendahului siri ALL yang dibuka tahun lalu dengan perbezaan kutipan sebanyak RM100,254.

Sebanyak 7,424 individu telah membida siri terbabit dengan sejumlah 3,173 pembida berjaya memperolehnya. Seperti yang dijangka, SYG 1 menjadi nombor pendaftaran yang paling mahal iaitu mencecah RM115,000 dan berjaya dibida oleh Ung Eng Huat. Individu yang sama juga memenangi bidaan bagi SYG 8 dengan nilai RM52,000, sekaligus merupakan nombor ketiga termahal di antara siri SYG ini.

Lain-lain nombor yang menerima bidaan tertinggi ialah SYG 9 (RM70,096), SYG 10 (RM50,000) dan SYG 2 (RM45,000). Manakala nombor yang paling banyak dibida ialah SYG 8055 iaitu melibatkan 25 bidaan, dan berjaya terjual pada nilai RM19,000.

JPJ berkata, mana-mana nombor pendaftaran yang berjaya dibida mestilah didaftarkan pada sebuah kenderaan dalam tempoh 12 bulan dari tarikh surat tawaran dikeluarkan di Pejabat JPJ Negeri atau cawangannya.

Nombor siri yang selebihnya bagi SYG tidak akan dibida (melibatkan 6,826 nombor) dan akan dibuka untuk jualan umum. Harga bermula dari RM20,000 untuk Nombor Bernilai Utama (Golden Numbers) hingga RM300 bagi Nombor Semasa (Running Numbers).

Orang awam yang berminat untuk mendapatkan baki nombor pendaftaran ini, boleh berurusan di Pejabat JPJ Negeri atau cawangan. Selain itu, orang awam juga disarankan untuk memiliki ID mySIKAP awam bagi mendapatkan senarai nombor semasa yang masih belum didaftarkan lagi dan seterusnya membeli secara atas talian.

JPJ turut memaklumkan, siri nombor pendaftaran yang akan dibuka untuk bidaan selepas ini ialah VEV, boleh dibida menerusi JPJeBid (aplikasi atau portal) dari 18 hingga 22 Jun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required