MB Perak pilih Lexus ES sebagai kereta rasmi bagi menggantikan Toyota Camry – dapat diskaun 50%

MB Perak pilih Lexus ES sebagai kereta rasmi bagi menggantikan Toyota Camry – dapat diskaun 50%

Mac tahun lalu, kerajaan Perak mencetuskan sedikit kontroversi apabila membuat keputusan untuk membeli 16 buah Toyota Camry bagi kegunaan rasmi. Baru-baru ini pula, difahamkan Menteri Besar Perak Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu mengaku telah membeli Lexus ES juga untuk kenderaan rasminya, bagi menggantikan Camry sedia ada.

Menurut laporan The Star, Faizal berkata, kereta yang dibeli adalah model buatan 2019 dan pihaknya telah mendapat diskaun antara 40% hingga 50% untuk pembelian tersebut.

“Kalau ikutkan harga asal adalah sekitar RM300,000, dan kami dapat diskaun antara 40-50% dengan harga lebih kurang RM200,000. Kereta berkenaan adalah milik kerajaan negeri, kami masih mampu untuk membelinya,” katanya.

Faizal turut memaklumkan, pihak kerajaan negeri juga bercadang untuk menjual beberapa kenderaan rasmi sedia ada yang tidak lagi digunakan.

“Kami akan melakukan bidaan terbuka untuk menjual beberapa kenderaan sedia ada, termasuklah Mercedes-Benz S Class,” tambahnya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required