Mazda CX-3 Limited Edition diperkenal di M’sia – tambahan RM14.5k; padat dengan pelbagai aksesori

Mazda CX-3 Limited Edition diperkenal di M’sia – tambahan RM14.5k; padat dengan pelbagai aksesori

Tahun ini, jenama dari Hiroshima, Jepun iaitu Mazda meraikan sambutan ulangtahun ke-100 mereka. Jadi, pengedarnya di Malaysia iaitu Bermaz turut meraikan sambutan ini dengan memperkenalkan pakej aksesori istimewa untuk Mazda CX-3 yang dibangunkan oleh Bermaz MazdaSports, digelar Mazda CX-3 Limited Edition yang merangkumi kelengkapan pengayaan luaran dan dalaman, sistem bunyi dan pengendaliannya.

Versi edisi terhad ini hanya tampil dengan warna badan Snowflake White Pearl. Pada bahagian luaran, crossover segmen-B tersebut diberikan tambahan spoiler bawah bampar hadapan, diffuser bawah bampar belakang dan juga spoiler bumbung yang lebih menonjol, serta hadir dengan bumbung berwarna hitam. Penampilan versi istimewa ini dilengkapkan dengan rim 18-inci kemasan gunmetal dan juga tip ekzos lebih besar dalam kemasan brushed aluminium bersama loga Mazda 100 Years Anniversary Limited Edition pada kedua-dua sisi fender hadapan.

Pada bahagian dalaman pula ia disertakan balutan upholsteri fabrik sued berwarna kelabu gelap pada tempat duduk, roda stereng, perehat tangan, tuil penukar gear serta kemasan-kemasan pada papan pemuka dan panel pintu. Pakej LE ini juga hadir dengan karpet kaki istimewa serta kemasan brushed aluminium pada set pedal dan scuff plate pada bendul pintu. Logo Mazda 100 Years Anniversary Limited Edition diberikan pada tempat duduk.

Mazda CX-3 Limited Edition diperkenal di M’sia – tambahan RM14.5k; padat dengan pelbagai aksesori

Juga tidak terdapat pada CX-3 biasa adalah sistem bunyi istimewa pada model edisi terhad ini. Ia menampilkan subwoofer 11-inci JBL Basspro Hub bersama larasan jarak jauh yang didakwa “memberikan bunyi bass yang laju, kedap dan dalam dengan herotan yang rendah”.

Bukan itu sahaja, malah pengendalian pada CX-3 Limted Edition ini turut diperhalusi. Ia diberikan pendakap strut tower pada bahagian suspensi hadapan, serta bar casis bawah badan untuk bahagian hadapan, tengah dan belakang yang didakwa memberikan “pengalaman memandu yang lebih sporty”.

Tiada penambahan kuasa dinyatakan, di mana CX-3 Limited Edition ini masih dijana oleh enjin petrol NA SkyActiv-G 2.0 liter berkuasa 151 hp/204 Nm hanya memacu roda hadapan. Keseluruhan pakej aksesori ini akan dilindungi oleh waranti Mazda Genuine Accessory.

Bayaran tambahan sebanyak RM14,500 termasuk pemasangan akan dikenakan kepada pelanggan yang berhasrat untuk mendapatkan pakej aksesori edisi terhad ini. Untuk rekod, model standard Mazda CX-3 buat masa sekarang dijual pada harga RM126,829 termasuk potongan cukai SST seperti yang diumumkan kerajaan dalam pakej stimulus PENJANA sehingga 31 Disember nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required