Nissan Magnite – teaser SUV segmen B baru disiar di India, pendedahan rasmi akan dibuat 16 Julai di Jepun

Nissan Magnite – teaser SUV segmen B baru disiar di India, pendedahan rasmi akan dibuat 16 Julai di Jepun

Di India, Nissan telah mengeluarkan dua gambar teaser sebuah SUV kompak segmen B yang digelar sebagai Magnite dan diberitahu akan tiba tidak lama lagi. Tetapi sebelum itu, SUV ini akan didedahkan secara rasmi terlebih dahulu di Jepun pada 16 Julai ini.

Berdasarkan bentuk rim dan tayar model di dalam gambar tersebut, ia nampak seperti sebuah model konsep dan ciri rekaan lain yang boleh dilihat adalah seperti kemasan plastik keliling lengkung roda yang mempunyai bentuk berpetak, lampu DRL berbentuk L pada bucu bampar serta gril yang lebih seperti model Datsun moden (bukan V-Motion).

Kedudukan SUV ini juga kelihatan lebih tinggi dan mempunyai jarak kelegaan yang banyak dengan roda. Menambahkan ciri ranggi, bahagian bawah bamparnya dipasang dengan kemasan pelindung seperti diffuser dan rekaan sama mungkin akan dipakai di belakang.

Nissan Magnite – teaser SUV segmen B baru disiar di India, pendedahan rasmi akan dibuat 16 Julai di Jepun

Satu lagi gambar yang didedahkan lebih fokus kepada bahagian lampu hadapan. Ia menunjukkan lampu nipis dan berbentuk tajam pada SUV baru ini akan dilengkapi dengan unit LED penuh yang bukan sahaja memberikan penampilan lebih garang, tetapi juga pencahayaan yang lebih terang.

Perincian teknikal SUV ini masih tidak diketahui tetapi ia boleh dijangka menggunakan enjin seperti Renault Triber yang menggunakan platform CMF-A+ sama iaitu unit tiga silinder 1.0 liter dengan kuasa sekitar 72 hp dan 96 Nm tork. Versi turbo bagi enjin sama juga berkemungkinan ditawarkan kepada pasaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required