Perodua Myvi dilancar di Brunei – hanya enjin 1.3L, ada varian S-Edition lebih sporty seperti Myvi GT

Perodua Myvi dilancar di Brunei – hanya enjin 1.3L, ada varian S-Edition lebih sporty seperti Myvi GT

Pengedar kenderaan Perodua di Brunei, GHK Motors telah melancarkan Myvi generasi ketiga untuk pasaran negara itu dan ia ditawarkan dengan pilihan satu enjin sahaja iaitu unit 1.3L Dual VVT-i bersama gabungan transmisi automatik empat kelajuan, untuk menghasilkan kuasa 94 hp pada 6,000 rpm dan tork maksima 121 Nm pada 4,000 rpm.

Apa yang lebih menarik dalam pelancaran ini adalah penawaran satu varian istimewa dipanggil S-Edition yang dilihat mempunyai kit badan lebih sporty dan mirip seperti Myvi GT yang pernah dipamerkan sebagai model konsep sewaktu KLIMS 2018.

Bampar hadapan Myvi S-Edition di Brunei ini mempunyai bukaan udara lebih besar di bahagian bawah sementara bentuk bukaan di bahagian tepi pula lebih tajam. Gril juga adalah berbeza dengan mempunyai jaring honeycomb dan tidak menggunakan kemasan krom seperti varian biasa.

Pergi pula ke belakang, penampilannya nampak lebih agresif dengan tambahan diffuser di bahagian bawah bampar (diwarnakan perak) sementara di atas penutup butnya terdapat spoiler yang besar. Penampilan keseluruhan dilengkapkan dengan side skirt serta rim 14 inci dua tona.

Kelengkapan lain yang diberikan pada Myvi pasaran Brunei ini adalah termasuk sistem tanpa kunci, lampu jenis LED, tempat duduk fabrik, empat beg udara, pengesan undur, ABS dengan EBD, Vehicle Stability Control, Traction Control dan pemain audio seperti varian Premium X di Malaysia. Harga Myvi di Brunei bermula pada 17,246 dollar (RM53,045) untuk varian G-Grade dan ia didatangkan dengan jaminan tiga tahun atau 100,000 km.

Jadi, apa pendapat anda dengan Myvi pasaran Brunei ini, terutamanya versi S-Edition itu? Adakah cukup menarik? Walaupun penampilan agresifnya menyerupai Myvi GT, masih terdapat kemungkinan itu adalah kit yang dihasilkan oleh pengedar di sana dan kit badan yang akan digunakan di Malaysia boleh jadi berbeza.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required