Godzilla 2.0 – Nissan GT-R R35 2010 untuk off-road

Godzilla 2.0 – Nissan GT-R R35 2010 untuk <em>off-road</em>

Nissan GT-R R35 dengan sistem pacuan semua roda Attesa-ETS Pro lazimnya cukup digeruni dalam litar, dan tak kurang juga di lebuh raya. Namun sanggupkah anda untuk merubah kereta sport ini kepada jentera off-road? Tetapi itulah yang dihasilkan oleh Classic Youngtimers Consultancy terhadap GT-R mereka.

Jentera yang digelar Godzilla 2.0 ini dihasilkan dari Nissan GT-R R35 versi 2010. Ia diberikan sistem suspensi istimewa yang membolehkan badannya dinaikkan dengan kelegaan tanah 12 cm lebih tinggi dari asal. Ia kemudiannya diberikan tayar Toyo Proxes ST III yang dihasilkan untuk SUV dan 4×4, membaluti rim asal 20-inci GT-R R35.

Godzilla 2.0 – Nissan GT-R R35 2010 untuk <em>off-road</em>

Bagi melengkapkan rupanya, Godzilla 2.0 ini diberikan overfender dengan gaya lazim kenderaan 4×4, rel bumbung custom bersama tayar gantian bersaiz penuh, bar lampu LED off-road untuk bumbung, sepasang lampu off-road LED pada bampar hadapan dan juga rekaan grafik celoreng pada keseluruhan badan.

Godzilla 2.0 masih dijana oleh enjin asal GT-R R35 2010 iaitu enjin VR38DETT 3.8 liter V6 dengan dua pengecas turbo. Namun enjin berkenaan telah diolah semula membolehkan kuasa asal 485 hp melonjak kepada lebih dari 600 hp. Jika anda berminat dengan jentera yang berada di Belanda, ia sememangnya untuk dijual dan harganya diletakkan ialah 95,000 euro atau sekitar RM458k.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required