Mercedes-AMG GT 2021 – model asas dipertingkat, kuasa 530 PS, lebih banyak kelengkapan dan pilihan

Mercedes-AMG GT 2021 – model asas dipertingkat, kuasa 530 PS, lebih banyak kelengkapan dan pilihan

Mercedes-AMG telah melancarkan model GT Coupe dan Roadster 2021, yang diberikan peningkatan kuasa, kelengkapan serta pilihan tambahan. Model asas ini sekarang datang terus dengan kuasa enjin 530 PS, iaitu 54 PS lebih tinggi berbanding sebelum ini dan menyaksikan versi GT S Coupe dan Roadster dikeluarkan daripada senarai.

Kelengkapan standard lain yang diberi pada GT 2021 adalah suspensi AMG Ride Control dengan penyerap adaptif, pengunci differential elektronik pada gandar belakang, sistem brek komposit prestasi tinggi AMG dengan angkup berwarna merah, bateri pemula lithium ion serta mod pemanduan “Race”.

Pakej AMG Dynamic Plus pula ditawarkan sebagai pilihan tambahan, bersama active rear axle steering dan Night Edition. Pek Night Edition ini memberikan angkup brek warna hitam, gril hadapan krom gelap AMG, lampu utama yang digelapkan serta rim 19 inci di hadapan dan 20 di belakang, yang berwarna hitam matte.

Barangan tambahan lain adalah termasuk bumbung gentian karbon dengan kemasan hitam pada model Coupe, sementara model Roadster mendapat bumbung fabrik berwarna hitam. Pilihan warna luar baru adalah hitam metalik Obsidian, kelabu metalik Selenite dan kelabu Magno Designo Graphite.

Untuk bahagian kabin, pakej Night Edition juga memberikan tempat duduk AMG Performance yang dibalut kulit Nappa, pakej AMG Interior Night, stereng AMG yang dibalut gentian mikro Dinamica, penukar gear di stereng berwarna hitam dan kemasan hitam berkilat di beberapa bahagian lain. Anda juga boleh memilih kemasan gentian karbon.

Di Eropah, GT yang diberikan pembaharuan bagi model tahun 2021 ini dijual pada harga 119,079.80 euro (RM595k) untuk versi Coupe dan 130,679.80 euro (RM653k) untuk versi Roadster. Ia akan berada di pusat pameran di sana pada bulan November 2020.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required