VW Arteon, Passat R-Line 2020 dilancar 12 Ogos ini

VW Arteon, Passat R-Line 2020 dilancar 12 Ogos ini

Volkswagen Passenger Cars Malaysia telah pun mengesahkan model Arteon R-Line dan Passat R-Line bakal dilancarkan di negara ini pada 12 Ogos 2020. Kedua-dua model terbabit juga akan dipertontonkan dalam acara Volkswagen Tour, yang akan berlangsung pada 12 hingga 16 Ogos ini di Pusat Membeli-Belah 1 Utama.

Bagi Arteon R-Line yang pernah dikesan awal tahun ini di Rompin, Pahang, model pemasangan tempatan (CKD) ini dipadankan dengan enjin 2.0 liter turbo empat-silinder TSI berkuasa 280 PS dan tork maksima 350 Nm.

Kuasa akan disampaikan ke kesemua roda menerusi kotak gear klac berkembar jenis basah automatik tujuh-kelajuan dan sistem AWD 4Motion VW, bersama sistem differential lock elektronik XDS.

Antara kelengkapan yang dijangka untuk model ini termasuklah roda Montevideo 19-inci, tailgate berkuasa, Active Info Display digital sepenuihnya, sistem infotainmen Discover Pro 9.2-inci dengan kawalan pergerakan dan ketersambungan tanpa wayar bagi Apple CarPlay dan Android Auto, tempat duduk balutan kulit dan sistem bunyi dengan lapan-pembesar suara standard.

VW Arteon, Passat R-Line 2020 dilancar 12 Ogos ini

Bagi Passat R-Line pula, dijangka menerima bampar hadapan dan belakang yang lebih bergaya, berkemungkinan turut menampilkan dua corong ekzos palsu. Logo R-Line turut ditampilkan, dengan padanan roda Verona 19-inci, iaitu satu-inci lebih besar berbanding unit Liverpool yang dipadankan pada 2.0 TSI Elegance.

Tiada perincian mengenai penjana kuasanya, namun ia dijangkakan masih sama dengan Passat Elegance iaitu unit 2.0 liter empat-silinder TSI dengan 190 PS dan tork 320 Nm. Di mana ia adalah kurang 30 PS dan 30 Nm berbanding varian 2.0 Highline.

Bagi memastikan harganya kompetitif, Passat R-Line ini mungkin tidak ditawarkan dengan sistem pacuan semua-roda Volkswagen 4Motion. Ia akan mengekalkan pacuan roda-hadapan, dan didatangkan dengan kotak gear DSG tujuh-kelajuan klac-kering DQ318 secara standard. Tidak juga dinyatakan adakah ia akan ditawarkan dengan Dynamic Chassis Control (DCC) atau pun XDS electronic differential lock.

Bagi ciri lain, dijangkakan ia akan menampilkan lampu utama LED IQ Light, lampu kabus LED, dan lampu belakang LED. Selain itu, ciri lain termasuklah roda stereng tiga-jejari balutan kulit dengan lencana R-Line, kluster instrumen digital yang dipertingkatkan serta sistem infotainmen Discover Pro 9.2-inci dengan Wireless App Connect dan upholstery kulit.

Bukan itu sahaja, ia turut menampilkan kawalan suhu automatik tiga-zon, tiga port USB-C, dan sistem bunyi standard dengan lapan-speaker seperti mana Passat Elegance. Perincian lanjut mengenai kedua-dua model yang bakal dilancarkan ini akan didedahkan pada hari pelancarannya, termasuklah harga jualannya.

GALERI: Volkswagen Arteon (spesifikasi Singapura)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required