BMW R18 Blechmann – ubah suai terus tanpa lukisan

BMW R18 Blechmann – ubah suai terus tanpa lukisan

BMW R18, yang menggunakan bentuk klasik dan enjin boxer paling berkuasa pernah dihasilkan oleh syarikat Jerman itu dianggap sebagai satu platform yang baik untuk ubah suai. Semakin banyak hasil yang muncul dan kali ini anda boleh melihat kerja oleh Bernhard Naumann dari Austria.

Beliau yang juga dipanggil sebagai Blechmann tidak mahu mengganggu bentuk asas R18 dan masih mengekalkan tapak-tapak asas untuk kelengkapan motosikal ini. Satu yang menarik, sebelum memulakan projek ini, Naumann tidak membuat sebarang lukisan sebagai rancangan.

Beliau sebaliknya sekadar membayangkan dalam kepala bentuk yang dimahukan dan kemudiannya terus membentuk bahan yang digunakan. Melalui cara ini juga, Naumann memberitahu beliau dapat sentiasa melihat aliran bentuk motosikal dan melakukan pengubahsuaian secara terus.

BMW R18 Blechmann – ubah suai terus tanpa lukisan

Model R18 yang diubah suai oleh Naumann ini menggunakan konsep low rider dengan satu tempat duduk sahaja dan garis badannya dilihat mengalir rapi dari fairing hadapan sehinggalah ke fender belakang. Lampu hadapan pula menggunakan bentuk berpetak yang mahu memberikan penghormatan kepada bentuk gril kidney yang biasa digunakan pada kereta BMW.

Bahagian tangki melibatkan ubah suai yang menyeluruh dan bentuknya sekarang lebih kurus demi menjadikan enjin boxer 1,802 cc itu lebih menonjol. Melengkapkan rupanya, Blechmann R18 diwarnakan hitam berkilat bersama jalur pinstripe putih. Secara keseluruhan, motosikal ini melibatkan kerja selama 450 jam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required