Honda S660 facelift dipasang dengan aksesori Mugen

Honda S660 facelift dipasang dengan aksesori Mugen

Semasa Tokyo Auto Salon awal tahun ini, Honda telah menunjukkan versi facelift bagi model kompak S660. Bagi model sebelumnya, Mugen telah menunjukkan hasil kerja mereka, dan tentunya, model facelift ini juga tidak terlepas.

Pelbagai aksesori untuk kereta kei car ini telah pun didedahkan, khas untuk pemilik yang mahukan penampilan lebih sport. Memandangkan model ini termasuk dalam kelas khas di Jepun, enjinnya asalnya iaitu unit tiga silinder turbo DOHC 660 cc berkemampuan 64 PS dan 104 Nm tork masih tidak diusik.

Untuk bahagian depan, Mugen menawarkan bampar baru yang termasuk sekali dengan splitter bawah, yang boleh ditambah lagi dengan lampu kabus LED dan lampu lain. Di belakang pula terdapat sirip tepi yang melengkapkan skirting tepi dan ia mempunyai bukaan udara untuk hiasan.

Bampar belakang bukan setakat menggunakan rekaan sporty yang lebih tajam, tetapi juga mempunyai diffuser yang besar di bawah. Bahagian hujungnya diletakkan pemantul cahaya warna merah dan muncung ekzos diletakkan di tengah.

Barangan lain yang ditawarkan oleh Mugen adalah termasuk rim aluminium lapan cabang dengan saiz 15 di hadapan dan 16 inci di belakang, serta kit penguat casis yang diberitahu boleh “melenyapkan gegaran serta bunyi kecil, dan meningkatkan stabiliti stereng.”

Melalui gambar yang dikeluarkan, anda juga boleh melihat barang-barang lain seperti bonet dengan lubang udara di tepi, sayap belakang, bumbung jenis keras, gril sport, plat nombor pendaftaran gentian karbon serta lencana Mugen.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required