Nissan akan perkenalkan logo terkini di M’sia ketika Almera baharu dilancarkan dalam masa terdekat

Nissan akan perkenalkan logo terkini di M’sia ketika Almera baharu dilancarkan dalam masa terdekat

Nissan telah melancarkan logo baharu mereka untuk peringkat global pada Julai lalu, dan crossover elektrik sepenuhnya iaitu Ariya merupakan model pertama yang menggunakan logo tersebut.

Selain pada kereta, logo baharu tersebut telah pun digunakan dalam pelbagai medium termasuk digital dan fizikal, seperti pada kepala surat, sehingga ke pemasaran media sosial dan digital. Untuk pasaran Malaysia, Nissan bakal memperkenalkan logo tersebut ketika model generasi kedua Almera dilancarkan tidak lama lagi.

Namun ini bukan bermaksud ia akan terus dilekatkan pada kereta, tetapi Edaran Tan Chong Motor (ETCM) akan memperkenalkan logo baharu berkenaan kepada pasaran Malaysia secara berperingkat, menerusi pelbagai medium.

Menurut Nissan, rekaan logo baharu ini melambangkan masa hadapan, dalam masa yang sama masih berbangga dengan warisan sejarah yang kaya serta tradisi innovasi mereka. Ia menampilkan rupa yang lebih ringkas, diberikan tulisan dan juga gegelang yang lebih kurus – sama dengan pendekatan yang diambil oleh Volkswagen.

Logo ini sebenarnya telah didedahkan pertama kali di Tokyo Motor Show tahun lalu, ditampilkan pada gril hadapan tiga dimensi model konsep Nissan Ariya. Nissan juga telah dilaporkan memfailkan tanda dagangan logo baharu ini di Britain, Peru, Uruguay, Chile dan Argentina pada Mac lalu.

Secara keseluruhan, logo ini akan tampil dalam empat suai reka berbeza pada produk dan komunikasi jenama Nissan – logo putih 3D dengan bayang, logo 2D putih dengan bayang dan dua logo rata 2D, dalam warna hitam dan warna putih (di atas latar belakang hitam).

Model-model elektrik Nissan akan menampilkan logo eksklusif yang menyala dengan 20 LED (mewakili tempoh tahun logo berkenaan direka semula) bagi memberikan bayangan bahawa Nissan kini sedang menuju masa hadapan dengan teknologi elektrifikasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required