Vespa Sei Giorni II tiba di Malaysia – 278 cc, RM34.5k

Vespa Sei Giorni II tiba di Malaysia – 278 cc, RM34.5k

Pengedar rasmi motosikal Piaggio di Malaysia, Didi Resources Sdn Bhd telah melancarkan model Vespa Sei Giorni II untuk pasaran, pada harga RM34,500 tidak termasuk insurans dan cukai jalan. Ini adalah harga istimewa untuk waktu yang terhad, dan pemilik akan diberi sekali dengan kotak barangan belakang 36 liter dan penghadang angin GTS.

Model Sei Giorni II ini berbeza berbanding Sei Giorni yang pernah dilancarkan di Malaysia pada tahun 2018 (harga jualan RM38,000) kerana ia sekarang menggunakan enjin satu silinder 278 cc HPE, yang menghasilkan 12% lebih kuasa dan 18% lebih tork – menjadi 23.8 hp pada 8,250 rpm dan 26 Nm pada 5,250 rpm.

Nama Sei Giorni itu bermaksud “Six Days” dan ia digunakan bagi mengingati penglibatan Vespa dalam perlumbaan Sei Giorni Internazionale tahun 1951 di Varese, Itali. Perlumbaan ini diadakan selama enam hari, dan melibatkan jalan yang tidak berturap. Pada waktu itu, Vespa berjaya mengumpul enam piala dan mengalahkan pelbagai jenis motosikal lain yang dibina khas untuk perlumbaan offroad.

Seperti yang boleh dilihat, model Sei Giorni ini mempunyai penampilkan yang unik, dengan lampu bulat yang terletak di atas penghadang lumpur serta besi pemegang yang terbuka. Tempat duduknya pula mempunyai bentuk yang lebih sporty dan dipasang dengan pelekat bernombor 6 di hadapan dan tepi.

Kelengkapan lain pada model ini adalah termasuk rim 12 inci dengan tayar 120/70 di hadpaan, 130/70 di belakang, brek cakera depan dan belakang, brek ABS two-channel, tangki bahan api 8.5 liter, tinggi tempat duduk 790 mm dan ruang meletak barangan di bawah tempat duduk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required