Carta warna Proton X50 didedahkan – 6 warna, merah ‘Passion Red’ hanya untuk Premium dan Flagship

Carta warna Proton X50 didedahkan – 6 warna, merah ‘Passion Red’ hanya untuk Premium dan Flagship

Semalam ketika berlangsungnya prebiu eksklusif untuk pihak media untuk Proton X50, jenama automotif nasional tersebut turut menyenaraikan pilihan enam warna untuk SUV segmen-B ini iaitu Snow White, Armour Silver, Jet Grey, Ocean Blue, Citric Orange dan Passion Red.

Namun, bukan semua warna ini ada ditawarkan untuk semua varian. Untuk varian asas Standard, ia hanya hadir dengan tiga pilihan warna iaitu Snow White, Armour Silver dan Ocean Blue. Untuk varian satu tangga lebih tinggi iaitu Executive pula akan ditambah dengan warna Jet Grey and Citric Orange.

Manakala untuk varian tertinggi Premium dan Flagship, kelima-lima warna ini boleh dipilih dengan tambahan satu lagi warna iaitu warna hero, merah yang benar-benar merah Passion Red. Dan seperti yang kami laporkan semalam, beza antara varian tertinggi Flagship berbanding varian-varian lebih rendah lain, ia tampil dengan badan dua-tona di mana bumbungnya dihitamkan.

Walau bagaimanapun, Proton tidak menyertakan gambar-gambar rasmi dengan pilihan warna lain dalam kit media yang disertakan semalam. Tapi anda tak perlu susah untuk membayangkannya kerana ‘ahli sihir’ kami dari unit fotografi telah menghasilkannya untuk anda lihat pada galeri di bawah.

Nak tahu apa lagi perbezaan antara empat varian pada Proton X50 ini? Ketahuinya dengan membaca satu lagi artikel kami pada PAUTAN INI.

GALERI: Pilihan warna Proton X50 2020

GALERI: Proton X50 1.5 T-GDI Flagship 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required