Setel lancar ciri Deliver2Me – transaksi tanpa tunai untuk produk terpilih di kedai Mesra Petronas

Setel lancar ciri Deliver2Me – transaksi tanpa tunai untuk produk terpilih di kedai Mesra Petronas

Pembayaran tanpa tunai kini menjadi pilihan yang makin digemari di Malaysia. Justeru, Setel, platform e-pembayaran pertama di Malaysia yang membolehkan pembelian bahan api, untuk stesen Petronas, dilakukan secara langsung daripada telefon mudah alih, telah memperkenalkan pula ciri Deliver2Me.

Menerusi Deliver2Me, pengguna Setel boleh membeli barangan terpilih di rangkaian Kedai Mesra yang mengambil bahagian dan menikmati penghantaran terus barangan tersebut ke kenderaan semasa mereka sedang mengisi petrol. Mensasarkan mereka yang kesibukan, Deliver2Me menawarkan pilihan yang mudah untuk berbelanja tanpa perlu meninggalkan keselesaan dan keselamatan kenderaan mereka.

Manakala, bagi pengguna yang lebih gemar berbelanja di dalam kedai, Setel memperkenalkan sistem tanpa tunai untuk membayar barangan dengan mudah di 800 rangkaian Kedai Mesra yang mengambil bahagian menggunakan Setel Wallet.

Ciri yang menerima permintaan tinggi ini membolehkan pembayaran barangan di Kedai Mesra dilakukan dengan sentuhan fizikal yang minimum sebagai ciri keselamatan tambahan menerusi Setel. Selain itu, pengguna bukan sahaja dapat memperoleh mata ganjaran Mesra, malah menebus mata ganjaran terus daripada aplikasi tersebut.

“Di Setel, kami sentiasa berusaha keras dalam memberikan pengalaman yang menyenangkan dan lancar kepada pelanggan, bukan setakat dalam pembelian petrol sahaja. Sebagai contoh, pelanggan tidak perlu lagi beratur selepas selesai mengisi petrol untuk mendapatkan secawan kopi dan sebungkus nasi lemak dengan menggunakan Deliver2Me,” kata Iskandar Ezzahuddin, Ketua Pegawai Eksekutif Setel.

Buat masa ini, Deliver2Me boleh digunakan di enam stesen Petronas yang mengambil bahagian di Lembah Klang dan akan diperluaskan secara berperingkat ke semua stesen yang menggunakan Setel di seluruh negara bermula pada suku pertama 2021.

Setel boleh digunakan di lebih 900 stesen Petronas di seluruh negara dan percuma buat pengguna iOS serta Android melalui muat turun di Apple Store, Google Play Store dan Huawei AppGallery.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required