MINI Cooper S Countryman Sports dapat varian bumbung panoramik dan pakej Blackline-dari RM243k

MINI Cooper S Countryman Sports dapat varian bumbung panoramik dan pakej Blackline-dari RM243k

MINI Malaysia telah melancarkan dua versi bagi Countryman, dengan kedua-duanya adalah berasaskan varian Cooper S Sports sedia ada. Di mana salah satu daripadanya adalah model edisi terhad yang didatangkan dengan pakej Blackline, sementara satu lagi diberikan bumbung matahari panoramik.

Bagi Countryman Sports dengan Pakej Blackline, ia ditawarkan dengan unit terhad sebanyak 38 unit sahaja. Elemen luarannya diberikan kemasan piano black berbanding krom, termasuk pada bahagian gril hadapan, lampu utama, lampu belakang dan lencananya. Model ini diberikan pilihan sama ada warna British Racing Green atau Light White, dengan pilihan padanan bumbung hitam.

Sementara, varian Countryman Sports yang didatangkan dengan bumbung matahari panoramik pula menawarkan kenikmatan pemanduan bumbung terbuka, lantas memperkayakan lagi ambien interior dengan tembusan lebih banyak cahaya serta udara segar.

Selain itu, ia hadir dengan lampu utama dan lampu belakang LED, roda aloi John Cooper Works Circuit Spoke 19-inci, JCW aero kit dan spoiler belakang, kawalan suhu dwi-zon, infotainmen Navigation System Professional 8.8-inci dengan MINI Connected, upholstery kulit Carbon Black Cross Punch, kemasan iluminasi piano black dan sistem bunyi Harmon Kardon 360-watt dengan 12-pembesar suara.

Kedua-dua varian MINI Countryman Sports ini dijanakan oleh enjin 2.0L empat-silinder MINI TwinPower Turbo yang mampu memberikan kuasa hingga 192 PS (189 hp) dari 5,000 hingga 6,000 rpm dan tork 280 Nm antara 1,350 dan 4,600 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik dwi-klac tujuh-kelajuan yang menyalurkan kuasa ke roda hadapan. Pecutan dari sifar ke 100 km/j boleh dicapai dalam masa 7.5 saat dan kelajuan tertinggi mencecah 225 km/j. Manakala penggunaan bahan api pula dianggarkan sekitar 6.6 liter bagi setiap 100 km.

Countryman Sports dengan Pakej Blackline ditawarkan pada harga atas jalan RM243,280 tanpa insurans, termasuk dengan pengurangan cukai jualan yang berlangsung sehingga 31 Disember ini. Ia adalah lebih RM4,000 berbanding Sports biasa yang berharga RM239,280.

Manakala Countryman Sports dengan bumbung matahari panoramik pula berharga RM247,280, iaitu lebih RM8,000 berbanding versi bumbung yang tidak boleh dibuka. Setiap pembelian didatangkan dengan waranti empat-tahun dengan perbatuan tanpa had serta servis berjadual percuma, termasuk juga dengan program bantuan tepi jalan lima-tahun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required