Proton X50 dilengkapi Bantuan Parkir Auto – untuk parkir kenderaan secara tegak, undur atau sisi

Proton X50 dilengkapi Bantuan Parkir Auto – untuk parkir kenderaan secara tegak, undur atau sisi

Dalam pra-tonton bersama pihak media baru-baru ini, Proton telah memaklumkan SUV X50 dilengkapi dengan sistem bantuan pemandu termasuk Bantuan Parkir Auto, di mana ia mengawal pendikitan, brek, stereng dan pemilihan gear untuk membantu pemandu memarkir SUV ini. Menurut Proton, sistem berkenaan akan menggerakkan kenderaan ke ruang parkir secara berserenjang (lurus/menegak), serta masuk/keluar kenderaan dari ruang parkir selari. Ini bermakna, pemandu cuma ‘membiarkan’ sistem tersebut melakukan tugas memarkir semasa secara tegak, undur atau sisi.

Ia adalah sebahagian daripada Sistem Bantuan Pemandu Termaju (ADAS) bagi varian Flagship bagi X50 yang juga ditawarkan dengan pemanduan semi-autonomous Tahap 2, dengan fungsi seperti brek kecemasan sendiri dengan pengesan pejalan kaki, kawalan kelajuan adaptif dengan fungsi stop and go, bantuan pemusatan lorong, lampu tinggi auto dan pemantauan titik buta dengan amaran pintu terbuka.

Varian tertinggi bagi SUV segmen-B itu juga menerima hamburan kuasa yang paling tinggi di antara barisan X50, iaitu mencecah 177 PS dan tork 255 Nm dengan enjin 1.5 liter pengecas turbo suntikan bahan api terus (GDI). tiga-silinder. Sementara varian lain menerima enjin yang sama tapi menggunakan sistem suntikan bahan api pelbagai-titik (MPI) dengan kuasa 150 PS dan 226 Nm.

Kesemua varian tersebut dilengkapi dengan transmisi automatik dwi-klac tujuh-kelajuan yang dibangunkan dengan kerjasama Volvo, yang turut dipadankan pada abang kepada X50 iaitu SUV X70.

GALERI: Proton X50 1.5 T-GDI Flagship 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required