Hot Wheels Legends Tour M’sia tetap direalisasikan oleh Art of Speed – berlangsung pada 12 Nov 2020

Hot Wheels Legends Tour M’sia tetap direalisasikan oleh Art of Speed – berlangsung pada 12 Nov 2020

Hot Wheels Legends Tour Malaysia yang diselia oleh Art of Speed Malaysia (AOS) sepatutnya berlangsung ketika pusingan Super GT Malaysia 2020 di Sepang pada Julai lalu. Namun akibat pandemik Covid-19 yang melanda dunia dan menyebabkan perlumbaan tersebut dibatalkan, ia turut menjejaskan pertandingan yang julung kali diadakan di Malaysia ini.

Namun atas usaha berterusan yang dibuat oleh AOS, pusingan Malaysia yang juga merupakan acara pertama Hot Wheels Legends Tour di Asia ini masih akan berjalan pada tarikh baharu, dengan format yang diubah sesuai dengan situasi Perintah Pergerakan Pemulihan (PKPP) yang sedang berjalan di Malaysia sekarang.

Sebelum pergi lebih jauh, diingatkan bahawa ini bukanlah pertandingan perlumbaan atau ubahsuai kereta mainan Hot Wheels, tetapi ia sebenarnya melibatkan pencarian kereta-kereta kustom dalam saiz sebenar, di mana pemenang pada peringkat Malaysia akan berpeluang untuk bertanding di peringkat global, manakala kereta terbaik akan ditransformasikan dalam bentuk model kereta Hot Wheels dalam skala 1:64, dan ia akan dipasarkan ke seluruh dunia!

Untuk pusingan di Malaysia ini, AOS akan turut dibantu oleh Toys “R” Us Malaysia. Acara yang dibuat dengan cara “penjelahan digital” ini akan disiarkan secara langsung di laman Facebook Hot Wheels – akan ditonton di seluruh dunia – dan pemenangnya akan diumumkan pada 12 November nanti.

Acara berkenaan akan berlangsung di pusat beli belah 1 Utama, Bandar Utama pada tarikh tersebut, serentak dengan acara on-ground Art of Speed Malaysia 2020. Finalis yang disenarai pendek pada acara ini akan dipilih oleh juri berdasarkan kreativiti, keaslian dan semangat garasi kereta masing-masing pada hari berkenaan.

Finalis dari lokasi maya Hot wheels Legends Tour Malaysia akan menyertai semua finalis Tour Legends yang lain di Virtual Global Finale di Los Angeles pada bulan November untuk merebut peluang bagi mengabadikan kereta mereka sebagai sebuah kereta die-cast 3-inci Hot wheels, dijual rak-rak jualan mainan ikonik tersebut di seluruh dunia.

Bagaimana untuk melayakkan diri bagi menyertai Hot Wheels Legends Tour Malaysia ini? Pertama sekali, penyertaan anda perlu dipohon dengan cara unik iaitu dengan mengirim foto dan video kereta kustom/ubahsuai anda ke laman rasmi Hot wheels Legends Tour Malaysia PADA PAUTAN INI.

Penyertaan berkenaan dibuka bermula hari ini, 5 Oktober 2020 dan akan ditutup pada 15 Oktober 2020. Mereka yang berjaya melayakkan diri kemudiannya perlu membawa kereta masing-masing di lokasi maya Hot Wheels Legends Tour Malaysia 2020 ketika berlangsungnya The 9th Annual Art of Speed Malaysia 2020 bermula 11 hingga 15 November ini.

Hot wheels Legends Tour kini sudahpun masuk tahun ketiga penganjurannya. Tahun lalu, acara jelajah tersebut menyaksikan kehadiran lebih 110,000 peserta, mendapat lebih daripada 5,000 penyertaan, manakala seorang pemenang telah dipilih dari kalangan 18 finalis.

Bukan senang nak tengok kereta anda dijadikan sebuah model skala Hot wheels, dan menjadi rebutan kanak-kanak (dan bapak budak) dari seluruh dunia, dan membawa nama Malaysia di peringkat antarabangsa. Jadi kalau anda rasa kereta anda cukup unik, jangan lepaskan peluang untuk menghantar penyertaan anda segera!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required