Honda Civic 2022 dalam imej render versi produksi

Honda Civic 2022 dalam imej <em>render</em> versi produksi

Sebelum ini, imej paten Honda Civic generasi ke-11 sudah mula bocor. Tetapi, KDesign AG mengambil satu lagi langkah lain dengan berkongsi imej render kereta terbabit di laman Behance mereka, yang membayangkan bagaimana versi sedan itu akan tampil nanti.

Berbanding model generasi ke-10, Civid serba baru berkenaan kelihatan menerapkan rekaan yang lebih elegan dan lembut, lebih mirip kepada reka bentuk yang kita lihat pada Accord ketika ini. Lampu depan telah di leperkan untuk disepadukan bersama gril Solid Wing Face. Ini dilanjutkan lagi dengan garisan jelas yang sama lebar wajah depannya.

Honda Civic 2022 dalam imej <em>render</em> versi produksi

Ada rekaan honeycomb kecil yang menjadi hiasan luaran bahagian masukan udara di bawah lencana Honda, sementara bahagian sudut bawah setiap sisi menempatkan lambu kabus, yang dipisahkan dengan bahagian intak bawah sekali melalui penggunaan warna badan.

Di belakang, profil yang dipinjam dari Accord semakin jelas kelihatan, dengan garis bumbung dan garis tingkap yang lebih mengalir. Rekaan ini juga mencadangkan bahawa Civic akan menjadi lebih panjang berbanding sebelum ini, sekurang-kurangnya berdasarkan imej render ini.

Lampu belakang “sepit ketam” pada Civic generasi ke-10 tidak dikekalkan, diganti dengan rekaan yang lebih bersegi dan lebih konvensional. Lain-lain rekaan yang terlihat dalam imej berkenaa ialah spoiler kecil di but belakang, kemasan krom untuk ekzos dan pemantul cahaya yang kecil.

KDesign AG juga membayangkan versi Si prestasi untuk Civic ini, yang tampil lebih agresif pada bahagian bampar depan, sama seperti Civic Type R, serta rekaan rim yang lebih sporty, spoiler belakang dan ekzos pada keduduk tengah di belakang.

Dilaporkan Honda akan menunjukkan Civic generasi ke-11 ini tahun ini, bagi model tahun 2022. Bagaimanapun, belum ada tarikh rasmi diumumkan. Apa pandangan anda tentang reka bentuk yang ditunjuk ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required